THiS Group genomför investering i Vopy för att främja innovation och tillväxt inom fintech

Report this content

THiS Less-is-more Group AB (publ) (“THiS Group”) tillkännager idag en investering i Vopy AB ("Vopy"), en snabbväxande aktör inom open banking och fintech-sektorn. Investeringen, uppgående till 87 500 SEK, markerar en strategisk satsning från THiS Group för att främja innovation och tillväxt inom den digitala finansiella sektorn.

Vopy erbjuder avancerade lösningar inom betalningar, e-money-utgivning och kreditgivning för kunder över hela Europa. Genom sin banbrytande teknologi möjliggör Vopy för sina kunder att skapa egna neobanker under sina varumärken, vilket ger en unik möjlighet att hantera finansiella transaktioner på ett effektivt och säkert sätt.

"Vi är mycket glada över att kunna tillkännage vår investering i Vopy AB", säger Marko Rado, VD för THiS Group AB. "Vopy har etablerat sig som en ledande aktör inom open banking och fintech med sin innovativa teknologi och sitt starka fokus på kundens behov. Vi ser fram emot att stödja Vopy i deras fortsatta tillväxtresa och att bidra till att forma framtidens finansiella landskap."

Investeringen i Vopy är en del av THiS Groups strategi att diversifiera sin portfölj och att investera i företag med betydande tillväxtpotential inom spännande och disruptiva branscher. Genom att stärka sitt engagemang inom fintech-sektorn positionerar sig THiS Group för att dra nytta av de möjligheter och utmaningar som den digitala ekonomin erbjuder.

"Vår investering i Vopy är ett bevis på vårt åtagande att främja innovation och tillväxt inom den digitala finansiella sektorn", tillägger Marko Rado. "Vi ser en enorm potential för Vopy att fortsätta att revolutionera den finansiella sektorn genom sin teknologiska spetskompetens och sina branschledande lösningar.

För mer information, vänligen kontakta:
Marko Rado, VD
marko.rado@thisgroup.se

Om THiS Group
THiS Group är en investeringspartner som riktar in sig på entreprenörer med banbrytande affärsmodeller och en stark potential för tillväxt inom det digitala landskapet. Tillsammans med partners tar THiS Group aktivt initiativ för att forma framgångsrika och hållbara företag för framtiden.