THiS Group och Shanghai Foreign Trade Enterprises har ingått samarbete

THiS Less-is-more Group AB (publ) (”THiS Group”) och Shanghai Foreign Trade Enterprises Co. Ltd. (“SFTE”) har tillsammans ingått ett långsiktigt och hållbart samarbete.

Efter flera dialoger och givande utvärderingar har både THiS Group och SFTE beslutat sig för att samarbeta med varandra genom att köpa varor från Brasilien och Västasien till Kina. Projektet blir startskottet för ytterligare samarbete med andra produkter som behövs för den kinesiska marknaden, beställda av SFTEs kunder och klienter. THiS Group tillhandahåller en rad hälsosamma och hållbara livsstilsprodukter genom sina dotterbolag och partners, kategoriserade på THiS Groups B2B-webbshowroom och B2C-betalningswebbshop https://www.karuustore.com/. Båda företagen strävar efter hållbara produkter av hög kvalitet till rimliga priser för kunderna.

“Kina är en enorm och komplex marknad där allt handlar om förtroende och om leveranskedjans tillförlitlighet. I THiS Group har vi ett stort och gediget internationellt nätverk med dotterbolag och partners inom hållbara produkter som har tillgång till tillverkare med godkänt tillstånd för den kinesiska marknaden” säger Ali Farmandeh, VD i THiS Group. ”SFTE är en seriös och välrenommerad kund och partner med sin väletablerade försäljningskanal till hela Kina”.

"Vi strävar efter kvalitet och priskonkurrenskraft för att tjäna våra konsumenter under pandemin, därför arbetar vi enbart med företag som förstår våra krav och behov", säger Hao Chen, VD för SFTE. "THiS Group innehar hälsoprodukter som drivs av digitala lösningar och ekosystem med möjlig spårbarhet och transparens. Vi ser fram emot ett givande och fruktbart samarbete"

Om Shanghai Foreign Trade Enterprise Ltd

Shanghai Foreign Trade Enterprise Ltd är ett internationellt handelsföretag och tillhör ett av dotterbolagen till Donglan Haosheng Group, en stor, statligt ägd företagsgrupp i Kinas moderna tjänstesektor. Bolaget rankas på plats 129 bland Kinas topp 500 företag och på plats 54 bland Kinas topp 500 serviceföretag.

Om THiS Group

THiS Group är ett publikt holdingbolag som ger stöd till sina dotterbolag genom att tillhandahålla kapitalisering, kommersialisering och digitalisering och därigenom stärka deras position inom B2B-affärer internationellt. THiS Group planerar för en notering på Nasdaq First North under Q1 2023.

Jacob Svensson
IR-ansvarig
ir@thisgroup.se
THiS Less-is-more Group AB bygger upp en företagsgrupp med fokus på hälsa och hälsosam livsstil. Dessa företag delar behovet av centraliserad digitalisering, distribution och kommersialisering av produkter och tjänster, och ska genom hållbart företagande bidra till att minska förekomsten av fetma, typ 2-diabetes, hjärt/kärlsjukdomar samt andra folksjukdomar.