VD-brev december 2022

Året går sakta men säkert mot sitt slut och vi är på väg att avsluta ett intensivt tillika ett framgångsrikt verksamhetsår, trots de negativa makrohändelserna som har präglat 2022. Även den senaste månaden har fortsatt vara intensiv där vi bland annat haft event tillsammans med Söderberg & Partners, lanserat Surekachokladen och byggt en säljkår för Karuu i Europa.

Lansering av Sureka

Den 17 november lanserade vi äntligen Surekachokladen på Grappes vinkällare tillsammans med Söderberg & Partners. Vi bjöd in investerare och andra partners för att provsmaka chokladen som har lanserats i fem olika smaker. I det stora hela var det ett mycket lyckat event. Om ni missade eventet den tillsammans med Söderberg & Partners så kommer vi att hålla ett nytt event hos Scandic Anglais den 7 december tillsammans med Prosper Ventures. Mer info om anmälan finns längre ner. Vi kommer även ha flera event med Söderberg & Partners under nästa år.

Nu finns det möjlighet att köpa Surekachokladen på https://www.karuustore.com/. För att fira lanseringen har vi även skapat ett välkomsterbjudande där man får möjligheten att köpa chokladen till 20 % rabatt fram till och med den 10 december. Passa på att köpa den perfekta julklappen redan nu! Uppge koden “newyear2023” (gäller enbart på 1 x 5 pack).

Pilotprojekt med LGR Global

I förra VD-brevet meddelade jag att vi signerat ett MoU med LGR Global. Vi har nu startat ett pilotprojekt tillsammans med dem för finansiering av import- och exportvaror. LGR Global blir en viktig partner för kommersialiserings- och finansieringsstadiet för våra nuvarande och kommande partners. Projektet är mellan tre länder och det är oerhört uppmuntrande för alla att se hur hela värdekedjan kommer att gynnas med total digitalisering av processen från beställning till leverans. Det här pilotprojektet kommer hjälpa alla våra dotterbolag som jobbar med import och export av varor att digitalisera processen och på så sätt skapa bättre marginaler då kostnaderna kommer att sjunka kraftigt.

Säljkår för Karuu

Vi har nyligen satt upp en säljkår för vårt dotterbolag Karuu som kommer att verka på den europeiska marknaden. De har redan börjat etablera en dialog med flertalet kunder och jag känner mig trygg med att vi kommer se resultat från deras försäljning redan under Q1 nästa år. Karuu har också lanserat YR-produkter (från Yvonne Ryding Cosmetics AB) hos sin samarbetspartner Tmall i Kina. Det är en mycket prestigefylld milstolpe då Tmall har tuffa kriterier för att ta in nya produkter på sin plattform.

Nya affärer mot Asienmarknaden

Vi är i ett flertal diskussioner med asiatiska bolag där vi har kommit långt i diskussionerna och är nära att signera avtal. Flera av dessa avtal kommer, i de fall de signeras, att generera hög volym och omsättning och är strategiskt viktiga avtal ur flera aspekter. Jag kommer återkomma senare med mer information kring dessa. Avtalen beräknas att signeras innan jul och vi kommer meddela detta via pressmeddelande. Affärerna är viktiga för våra dotterbolag och partners, i synnerhet nu när det rådet lågkonjunktur i hela Europa där många företag redan börjat skära ner på personal. THiS Groups internationella nätverk med stora aktörer gynnar våra dotterbolag att genomföra affärer på ett kostnadseffektivt sätt i kombination med volym.

Införande av omvandlingsförbehåll i bolagsordningen

Vi har kallat till en extra bolagsstämma den 9 december för att besluta om ett tillägg i bolagsordningen. Anledningen till detta är för att möjliggöra för aktieägare att omvandla sina Serie-A-aktier till Serie-B-aktier, vilka i sin tur är det aktieslag som planeras att marknadsnoteras. Mer information kring hur själva omvandlingsprocessen kommer att gå till kommer vi informera om senare.

Jag önskar er alla en riktig god jul och ett gott nytt år om vi inte hörs innan jul. Jag hoppas också att nästa år blir ett framgångsrikt år för er och era kära och nära, fylld med hälsa och njutning.

Ali Farmandeh,
VD och Koncernchef, THiS Less-is-more Group AB (publ)

Följer du inte oss på sociala medier är du varmt välkommen att göra det @THiS Group

Ps. Om du vill vara med på eventet tillsammans med Prosper Ventures den 7 december vid Scandic Anglais så kan du anmäla dig med namn och telefonnummer till info@prosperventures.eu. Märk mailet med “THiS After Work”.

Jacob Svensson
IR-ansvarig
ir@thisgroup.se
THiS Less-is-more Group AB bygger upp en företagsgrupp med fokus på hälsa och hälsosam livsstil. Dessa företag delar behovet av centraliserad digitalisering, distribution och kommersialisering av produkter och tjänster, och ska genom hållbart företagande bidra till att minska förekomsten av fetma, typ 2-diabetes, hjärt/kärlsjukdomar samt andra folksjukdomar.