Three Gates slutför förvärvet av ca 65,7 % av Tivola Games

Three Gates AB (publ) har idag slutfört förvärvet av ca 65,7 % av aktierna i Tivola Games ("Tivola"), vilket tidigare offentliggjorts i ett pressmeddelande den 13 november 2019 ("Transaktionen"). Aktierna förvärvas dels genom en kapitalinjektion i Tivola på initialt 0,5 MEUR (ytterligare 0,25 MEUR + 0,25 MEUR ska betalas senast 30 nov, 2020 respektive 15 feb, 2021) och dels genom en köpeskilling på 0,857 MEUR som ska betalas senast 30 nov. 2020.

Genom transaktionen förvärvar Three Gates 65,7 % av aktierna i Tivola, som har tagit över Tivola Publishing GmbH:s spelportfölj. Resten av Tivola kommer att ägas av Deutsche Druck- und Verlagsgesellschaft mbH via Tivola Publishing.

Don Geyer VD, Three Gates AB Telefon: 0705 - 54 73 33 E-post: don@threegates.se

Denna information är sådan information som Three Gates AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 maj 2020 klockan 11:30 CEST.