Inbjudan till telefonkonferens med webbpresentation i samband med Thule Groups kvartalsrapport, Q1 2015

Thule Group AB (publ) offentliggör sin delårsrapport för perioden januari – mars 2015 onsdagen den 29 april 2015 klockan 13.00 (CET).
I samband med offentliggörandet av kvartalsrapporten håller Thule Group en telefonkonferens med webb-presentation.

VD och koncernchef Magnus Welander och CFO Lennart Mauritzson presenterar och kommenterar kvartalsrapporten.
Efter presentationen ges möjlighet att ställa frågor.

Datum och tid
Onsdagen den 29 april 2015 klockan 14.30 (CET)

Sverige                       08 566 426 92
Storbritannien             +44 203 428 14 15
USA                            +1 855 831 59 45

Försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen genom att ringa in och registrera dig en stund före konferens börjar.

Webb-presentation
Länk till direktsändningen

Rapporten finns tillgänglig på www.thulegroup.com i samband med offentliggörandet. Presentationen kommer att finnas tillgänglig efter telefonkonferensen.

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder vi produkter inom två segment: Outdoor&Bags (bl.a. utrustning för cykel, vatten och vintersporter, takboxar, cykelkärror, barnvagnar, babyjoggers, dator- och kameraväskor, ryggsäckar och fodral förmobiltelefoner och annan digital utrustning), samt Specialty (bl.a. snökedjor).
Våra produkter säljs på 136 marknader över hela världen. Vi är fler än 2.200 anställda som arbetar på 10 fabriker och fler än 35 försäljningskontor över hela världen.
Försäljningen under 2014 uppgick till 4,7 miljarder svenska kronor. Thule Group är ett publikt företag listat på Nasdaq Stockholm
Läs mer på www.thulegroup.com