Thule EasyFold utnämnd till vinnare av tyska “auto motor und sport”:s prestigefyllda test av cykelhållare

I det senaste numret av “auto motor und sport”, en av Tysklands största motortidningar, blev Thule EasyFold utnämnd till vinnare av 8 testade cykelhållare. Än en gång övertygade Thule juryn genom sin användarvänlighet och innovation i att kunna fälla ihop cykelhållaren till samma storlek som en resväska.

Testerna som genomfördes utgick från tre olika kategorier - montering, användarvänlighet samt krasch/säkerhet. Juryn berömmer Thule EasyFold för hur enkel den är att hantera och hur väl den klarar säkerhetstester. ”Den fällbara cykelhållaren är lätt att montera på dragkroken av en ensam person genom sin enhandskoppling och är utformad så att cyklarna står säkert och stabilt på plats.” avslutar tidningen sin utvärdering av Thule EasyFold.

“Vi är väldigt glada över att våra innovativa idéer uppskattas och värderas på detta sätt. Thule fokuserar alltid på design, säkerhet och användarvänlighet - tre egenskaper som Thule EasyFold helt lever upp till. Vi har skapat en kompakt och användarvänlig cykelhållare som fortfarande är stabil och säker att använda och vi är väldigt stolta över utmärkelsen i det test som gjorts.”, säger Eric Norling, International Product Manager Bike på Thule Group.

Alla detaljer från testet går att läsa i senaste utgåvan av tidningen.

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter. Thule skapar transportlösningar som möjliggör för användarna att ta med sig sin utrustning på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, trailers, snökedjor och väskor.

Läs mer på
www.thule.com.