Thule får utmärkelsen Årets Svenska Varumärke 2014 av Sveriges sportbransch

Thule mottog igår utmärkelsen ”Årets Svenska Varumärke” av tidningen Sportfack, den svenska sportbranschens främsta facktidning, Tidningen utnämner varje år de varumärken och produkter som gjort störst intryck på den svenska sport- och fritidsbranschen under det gångna året.

Svenska sportbranschens främsta facktidning, Sportfack, utnämnde igår Thule till vinnare i kategorin ”Årets Svenska Varumärke” för 2014.

Juryn ger följande motivering för utnämningen:
Att tänka utanför boxen är inte lätt. Speciellt inte för ett varumärke som har lyckats inom sin nisch. Årets vinnare har på ett imponerande sätt breddat sig utan att göra avkall på sin ursprungliga affärsidé att transportera prylar.

- Vi har under de senaste åren tydligare fokuserat mot sportbranschen, både internationellt och på den svenska marknaden. Vi har breddat vårt erbjudande med nya produktkategorier som sportväskor, barnvagnar för aktiva föräldrar, cykeltransportväskor och mycket mer. Vi syns sedan ett antal år också tydligare och i fler sportbutiker genom vårt butiksprogram och vi har på ett bättre sätt lyckats få ut våra produkter i olika sammanhang i media, säger Andreas Holm, säljansvarig för Norden och Baltikum på Thule Group.

Internationellt är sportbutiker en av våra viktigaste försäljningskanaler sedan många år och vi har tidigare bl.a. mottagit utmärkelsen ”Årets leverantör” ett flertal gånger av amerikanska REI som är världens största återförsäljare inom sport och fritidsbranschen och vi är nu väldigt glada över att även ha blivit utsedda till ”Årets Svenska Varumärke” av sportbranchen. Vi kommer inte att göra branschen besviken med våra lanseringar i år. Flera nyheter inom flera produkt-kategorier syns snart i butik och än fler lanseras på de internationella mässorna under året, avslutar Andreas Holm.

Joakim Frederiksen
PR Manager Europe & RoW, Thule Group
Mobile: 46 73 699 13 83
Email: joakim.frederiksen@thule.com

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt.

Thule erbjuder bland annat cykelhållare, takräcken och takboxar, väskor och ryggsäckar, barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 136 marknader över hela världen.

Läs mer på www.thule.com