Thule framröstad som bästa leverantör i kategorin ”lastning på tak och dragkrok” av läsarna till tyska tidningen AutoBild

Nära hundratusen personer deltog i den tyska motortidningen AutoBilds läsarundersökning om vilka de anser är de bästa och mest kvalitativa tillverkarna inom fordonsindustrin. Thule vann kategorin ”lastning på tak och dragkrok” med hela 68 procent av rösterna.

Nära hundratusen läsare röstade på företag i tjugotvå olika kategorier, alla med olika association till bilen.. Thule ingick i kategorin ”lastning på tak och dragkrok” och vann klart kategorin med hela 68 procent av rösterna. Vinsten var överlägsen när närmaste konkurrent Westfalia bara fick 36 procent av rösterna. Tidningen AutoBild är en av Tysklands största motortidningar och resultatet av läsarundersökningen presenteras i deras marsnummer, nummer 10/2013.

Att AutoBilds läsare uppskattar varumärket Thule och våra produkter är mycket glädjande och det är ett bevis på att vårt dedikerade arbete för kvalitet, design och säkerhet lönar sig.

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter. Thule skapar transportlösningar som möjliggör för användarna att ta med sig sin utrustning på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, trailers, snökedjor och väskor.
Läs mer på www.thule.com