Thule Glide vinner prestigefullt Red Dot Design-pris

Thule är stolta att meddela att Thule Glide har tilldelats pris i Red Dot Design Awards. Produktdesigntävlingen har funnits till sedan 1954, och att vinna en Red Dot är en internationellt erkänd kvalitetsstämpel.

41 experter från hela världen – den största juryn i tävlingens historia – samlades i Ruhrområdet i slutet  av februari för att utse 2016 års bästa designinnovationer.  Den oberoende panelen bestående av designexperter bedömde de inlämnade produkterna efter specifika kriterier så som funktionalitet, innovationsgrad, formell kvalitet och ekologisk kompatibilitet. Den internationellt organiserade tävlingen ”Red Dot Award: Product Design” bedömer årets bästa produkter. Tillverkare och designers från hela världen lämnar in sina senaste originalprodukter, i hopp om att tilldelas den eftertraktade utmärkelsen ”Red Dot”.

Thule Glide

Thule Glide är en sportvagn med hög prestanda och aerodynamisk lättviktsdesign, skapad med både föräldrar och barn i åtanke som en del av Thules Active with Kids-serie.  Föräldrarna får ut mesta möjliga av deras löprunda eller promenad, i vilken terräng som helst, med Thule Glides smarta, stabila och snygga design. Det fixerade framhjulet ökar stabiliteten och rullmotståndet medan det förlängda, multifunktionella och ergonomiska handtaget hjälper löparen till ett bättre löpsteg och den handaktiverade bromsen ökar kontrollen i brant terräng.

Barnen kan njuta av en bekväm och säker resa med en vadderad sits som kan justeras till nästan helt liggande ställning för tupplurar på vägen. Bakre fjädring har lagts till för en mjuk och mysig tur. Thule Glide kan användas för spädbarn mellan 0-6 månader som en barnvagn och rekommenderas för löpning och vandringar i tuffare terräng när barnet är äldre och väger mindre än 34 kg. När vagnen inte används kan Thule Glide enkelt fällas ihop med en hand för kompakt förvaring och transport.

Tina Liselius
PR & Sponsorship Manager Europe & ROW, Thule Group
Mobile: 070 0902652
Email: tina.liselius@thule.com

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt.

Thule erbjuder bland annat cykelhållare, takräcken och takboxar, väskor och ryggsäckar, barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 139 marknader över hela världen.