Thule Group (publ) delårsrapport första kvartalet, januari – mars, 2015

Kvartalet i korthet:

• Nettoomsättningen för kvartalet uppgick till 1 366 Mkr (1 075) vilket motsvarar en ökning om 27,1 procent. Justerat för valutakursförändringar ökade försäljningen med 11,5 procent.

• Underliggande EBIT uppgick till 210 Mkr (156) med en rörelsemarginal om 15,4 procent (14,5), motsvarande en ökning med 34,8 procent. Justerat för valutakursförändringar ökade underliggande EBIT med 35,4 procent.

• Periodens nettoresultat uppgick till 142 Mkr (77).

• Kassaflöde från den löpande verksamheten (not 1 nedan) var -151 Mkr (-125).

• Resultat per aktie före utspädning uppgick till 1,42 kr (0,92).

Kvartalsrapporten finns tillgänglig på www.thulegroup.com

Telefonkonferens

En kombinerad press- och telefonkonferens med Magnus Welander, VD och koncernchef,
och Lennart Mauritzson, CFO, hålls idag den 29 april, 2015, kl 14:30 (CET).
För deltagande ring:
Sverige                                 08 – 566 426 91
Storbritannien                       +44 20 34281400
USA                                      +1 855 7532236

En inspelning av konferensen kommer att läggas ut på
www.thulegroup.com/sv/rapporter senare samma dag.

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 april 2015 kl. 13.00 CET.

[1] Jämförelseuppgifterna är baserat på total verksamhet, dvs både kvarvarande och verksamhet som avvecklats
under 2014.

fredrik.erlandsson@thule.com

Thule Group

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder vi produkter inom två segment: Outdoor&Bags (bl.a. utrustning för cykel, vatten och vintersporter, takboxar, cykelkärror, barnvagnar, babyjoggers, dator- och kameraväskor, ryggsäckar och fodral förmobiltelefoner och annan digital utrustning), samt Specialty (bl.a. snökedjor).
Våra produkter säljs på 136 marknader över hela världen. Vi är fler än 2.200 anställda som arbetar på 10 fabriker och fler än 35 försäljningskontor över hela världen.
Försäljningen under 2014 uppgick till 4,7 miljarder svenska kronor. Thule Group är ett publikt företag listat på Nasdaq Stockholm.
Läs mer på www.thulegroup.com