Thule Group publicerar års- och hållbarhetsredovisningen för 2018

Thule Groups Års- och hållbarhetsredovisning för 2018 har idag publicerats på bolagets hemsida, www.thulegroup.com.

Årsredovisningen finns tillgänglig på www.thulegroup.com/sv/rapporter.

Räkenskapsåret avser perioden 1 januari – 31 december 2018.

Denna information är sådan information som Thule Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.
Informationen lämnades för offentliggörande den 4 april 2019 kl. 11.00 CET.

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot
Active Life, Simplified. erbjuder bolaget produkter inom produkt-kategorierna Sport&Cargo Carriers (t.ex. takräcken, takboxar, hållare för cykel-, vatten- och vintersporter, taktält som monteras på bil), Active with Kids (t.ex. cykelkärror, barnvagnar, cykelbarnstolar), RV Products (t.ex. markiser, cykelhållare och tält för husbilar och husvagnar) och Packs, Bags & Luggage (t.ex. vandringsryggsäckar, resväskor och kameraväskor).
Thule Group har cirka 2 300 anställda vid 9 produktionsanläggningar och 35 försäljningskontor över hela världen.
Produkterna säljs på 140 marknader och försäljningen under 2018 uppgick till 6,5 miljarder kronor.