Thule Group stödjer RBUs arbete med att underlätta ett aktivt liv för rörelsehindrade barn och ungdomar

Thule Group stödjer på måndag, den 19 augusti, RBU:s (Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar) arrangemang i samband med Lilla DN Galan i Kungsträdgården i centrala Stockholm. Arrangemanget är en del i RBU:s satsning på Sportåret som sätter fokus på sport och hälsa för rörelsehindrade barn och ungdomar. Året går under mottot Aktivt liv för alla! – En investering för individ och samhälle.

Thule Group, världsledande sport och fritidsföretag med produkter som gör det enkelt för människor att transportera allt de bryr sig om och vill ta med sig när man lever ett aktivt liv, är sedan 2011 en av RBU:s (Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar) samarbetspartners. Ambitionen är att under en treårsperiod bidra både finansiellt och praktiskt till att stödja RBU:s viktiga arbete med att underlätta ett aktivt liv för rörelsehindrade barn och ungdomar.

-  Thule Groups motto är Active life, Simplified. Vi är experter på att underlätta för människor att ta med sig sina saker, sin utrustning, för att kunna leva och utöva ett aktivt liv säger Fredrik Erlandsson, kommunikationsdirektör på Thule Group. Rörelsehindrade barn och ungdomar är i detta sammanhang en grupp som har större behov och möter större utmaningar än de flesta andra. Vi vill verkligen underlätta för denna grupp att kunna leva ett aktivt liv i vardagen såväl som på fritid och semester avslutar Fredrik.

I samband med dagens aktiviteter på Lilla DN-Galan i Kungsträdgården, centrala Stockholm, kommer RBU att arrangera ett flertal sporter som lämpar sig för såväl unga med rörelsenedsättning som andra aktiva barn och ungdomar.

Välkommen att besöka arrangemanget!

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt för människor att transportera allt de bryr sig om säkert och med stil. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder Thule Group produkter inom fyra områden: Sport & Fritid(cykel-, vattensports- och skidhållare, takboxar, multifunktionella barnvagnar m.m.), Bags (dator- och kameraväskor, ryggsäckar, cykelväskor etc), Towing(dragkrokar och släp) samt Work Gear (steghållare, verktygslådor för professionella användare m.m.).

Thule Group har cirka 3 400 anställda vid fler än 50 produktionsanläggningar och försäljningskontor över hela världen. Försäljningen uppgick 2012 till 5,8 miljarder SEK.
Läs mer på www.thulegroup.com