Thule Group visar sin hela bredd och nyheter för sporthandeln på världens största vintersportmässa ISPO 2012

Thule Group är världsledande på produkter inom sport och fritidsbranschen som gör det enkelt för människor att ta med sig och transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil. På årets upplaga av världens största vintersportmässa, ISPO, i tyska München presenteras en rad nyheter för sporthandeln. Bland annat presenteras nya modeller och färger av Thules väskkollektioner Crossover och Guantlet, samt nyheter inom kategoring babyjoggers och cykelvagnar som säljs under varumärket Chariot.

Thule Group är världsledande på produkter inom sport och fritidsbranschen som gör det enkelt för människor att ta med sig och transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil. När världens största vintersportmässa, ISPO, nu på söndag slår upp sina portar i tyska München tar Thule Group plats i sin monter just utnämnd till Årets Leverantör i kategorin Action Sport av amerikanska REI, en av världens främsta butikskedjor för sport- och fritidsutrustning.

– REIs utnämning är ett erkännande att vi tänker och gör rätt när det handlar om sport- och fritidsbutiker i USA, världens största marknad för denna bransch. Detta är ett betyg på att det arbete vi gör för att bli mer aktiva och synliga inom friluftsliv och action sports bär frukt, ett arbete som pågår även i Europa med nya produktlanseringar och butikskoncept, säger Magnus Welander, VD och Koncernchef för Thule Group.

På årets upplaga av ISPO presenterar Thule Group bland annat nya modeller och färger av Thules populära väskkollektioner Crossover och Guantlet. Chariot, varumärket för multifunktionella babyjoggers och cykelvagnar för familjer som lever ett aktivt liv med sina barn, visar produkt- och modellnyheter. Den, enligt den tyska motororganisationen ADAC, säkraste takboxen Thule Dynamic, såväl som det nya och extremt tysta tackräcket Thule WingBar finns i montern, liksom en kollektion cykelhållare som är specialdesignade av världsmästarna i multisport, Thule Adventure Team.