Thule lanserar ny hemsida

Ökat mobilanvändande och mer än 10 miljoner besök under 2012 är bakgrunden till att Thules nya hemsida utvecklats. Den nya hemsidan lanserades 3 Juni och är mer kundorienterad, snabbare och blir ett ännu bättre skyltfönster för Thules ökande produktutbud.

Thules hemsida har haft en mycket positiv besöksutveckling under de senaste åren. Med över 10 och en halv miljon besök under 2012, en ökning med ca 40% sedan föregående år, och ett kraftigt ökat antal av besöken från mobila enheter fanns ett behov av en ny plattform och utseende.

Hemsidan är helt nyutvecklad till att vara mobilanpassad, ha ökade möjligheter att hantera ett växande produktutbud samt för att bättre spegla Thules varumärke.

Den nya hemsidan lanserades 3 Juni.

www.thule.com i siffror:

• Antalet besökare ökade med 40% mellan 2011 och 2012.
  • 10 600 000 besök under 2012.
  • Laddhastigheten på hemsidan har ökat med nära 100% och ger besökare direkt access till alla marknader.

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter. Thule skapar transportlösningar som möjliggör för användarna att ta med sig sin utrustning på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, trailers, snökedjor och väskor. Thule är det största varumärket inom Thule Group.
Läs mer på www.thule.com.