Thule lanserar nya produkter för ett aktivt cykelliv på Eurobike-mässan i Friedrichshafen, Tyskland, den 30 augusti–2 september 2017

Eurobike 2017, världens ledande mässa för cykelindustrin, lanserar Thule nya spännande produkter för ett aktivt cykelliv. Välkommen till Thules monter för att se våra cykelhållare, cykelvagnar, cykelbarnstolar, cykeltransportväskor, cykelväskor och tillbehör

Universalcykelhållare utan ramkontakt
Den nya takmonterade cykelhållaren Thule UpRide är designad för att bara fästa om cykelns hjul, utan att någon del av hållaren kommer i kontakt med ramen på cykeln. Det gör den perfekt för cyklar med kolfiber­ramar eller andra känsliga ramar, mountain­bikes, med mera. Thule UpRide passar så gott som alla typer av cyklar och är idiotsäker att lasta och säkra.

Allroundcykelhållare + lastbox
Thule VeloSpace XT är en verkligt mångsidig cykelhållare för montering på bilens dragkrok. Du kan lasta alla typer av cyklar på den – från elcyklar och fatbikes till barncyklar – och till och med förvandla den till en bagagehållare: genom att montera lastboxen Thule BackSpace XT får du hela 300 liter lättillgängligt lastutrymme baktill på bilen. Möjligheterna är oändliga, inte minst för barnfamiljer.

Innovativa vätskeryggsäckar
Thule Vital är en helt ny serie med lätta och funktionella vätskeryggsäckar för mountainbikecyklister. Thule Vital-ryggsäckarna, som finns i tre olika storlekar, har en mängd smarta lösningar som gör dem bekväma att bära och smidiga att använda.

Träffa medlemmar ur Thule Crew
De båda Thule Crew-medlemmarna Martin Söderström, mountainbikeåkare, och Aline Bock, våg­surfare och snowboardåkare, kommer att besöka Thule i montern på Eurobike.

Eurobike är världens ledande mässa för cykelindustrin, med omkring 1.400 utställare från hela världen. Den väntas locka drygt 45.000 internationella besökare.

Du hittar oss i Hall A7, monter 400.

För mer information, vänligen kontakta:
Tina Liselius, PR & Sponsorship Manager

E-post: Tina.Liselius@thule.com
Telefon: 0700 - 90 26 52

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt. Thule erbjuder bland annat cykelhållare, takräcken och takboxar, väskor och ryggsäckar, barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 140 marknader över hela världen.