Thule och Case Logic presenterar sina väskor och fodralför datorer, mobiler och kameror på IFA-mässan i Berlin i Tyskland den 2–7september 2016

På IFA-mässan 2016, en av världens största mässor för hemelektronik och tillbehör, kommer Thule och Case Logic att visa upp sina spännande nyheter och populära produkter för den aktiva konsumenten. Thule och Case Logic tillhör världens ledande varumärken när det gäller att ta med sig sin utrustning vart man än ska, och erbjuder en mängd smarta och snygga väskor och fodral för datorer, mobiler och kameror.

Till årets höjdpunkter hör lanseringen av Thule Subterra, en komplett serie med högkvalitativa, eleganta och moderna resväskor med fokus på smart design och användbarhet, designade för dagens aktiva affärsresenärer.
Serierna Case Logic Bryker och Case Logic Larimer har tagits fram utifrån pendlarens behov, vilket har resulterat i en rad snygga väskor som passar både den som föredrar en klassisk stil och den som vill ha ett djärvare formspråk.
Thule kommer även att visa upp de populära datorryggsäckarna Thule EnRoute i nya färger, och från Case Logic visas serierna Case Logic LoDo och Case Logic Huxton upp i sin helhet.

IFA-mässan i Berlin äger rum den 2–7 september i år och är en av världens största mässor för hemelektronik och tillbehör. 2015 hade mässan över 1.600 utställare som lockade fler än 240.000 besökare från hela världen.

Besök Thule och Case Logic i hall 7, monter 202 D och E

För mer information, vänligen kontakta:
Tina Liselius, PR & Sponsorship Manager

E-mail: Tina.Liselius@thule.com

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv.
Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder vi produkter inom två segment: Outdoor&Bags (så som utrustning för cykel-, vatten- och vintersporter, takboxar, cykel- och, barnvagnar, joggingvagnar, dator- och kameraväskor, ryggsäckar och fodral för mobiltelefoner och annan digital utrustning), samt Specialty (verktygs- och utrustningslådor för pick-up-bilar).
Våra produkter säljs på 139 marknader över hela världen. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar på nio fabriker och fler än 35 försäljningskontor.
Försäljningen under 2015 uppgick till 5,3 miljarder svenska kronor.
Thule Group är ett publikt företag listat på Nasdaq Stockholm.
Läs mer på www.thulegroup.com

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt.
Thule erbjuder bland annat cykelhållare, takräcken och takboxar, väskor och ryggsäckar, barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 139 marknader över hela världen.

Om Case Logic
Case Logic grundades 1984 i Colorado, USA, och är en global marknadsledare på väskor för kameror och för bärbara datorer samt fodral för smartphones och annan mobil hemelektronik. Case Logic kombinerar kvalitet och stil och associerar till ett rörligt liv i stadsmiljö.
Produkterna är modernt designade under mottot Life, Simplified för att man enkelt och smidigt ska kunna komma åt sina saker när man är på språng. Smarta detaljer och funktioner gör det enkelt att ta med sig just de saker man vill ha lätt åtkomliga. Produkterna säljs på fler än 100 marknader över hela världen.
Läs mer på www.caselogic.com

ifa