Thule presenterar nya produkter för aktiva föräldrar på Kind & Jugendmässan i Köln i Tyskland, den 10–13 september 2015.

138 OS- och VM-medaljer. Minst så många medaljer har vunnits av idrottsstjärnor som väljer Thules barnvagnar för att kunna träna aktivt, även sedan de blivit föräldrar. Tack vare de multifunktionella vagnarna är det både enkelt och roligt att vara aktiv med sina barn året runt, vare sig man ger sig ut i löpspåret, på cykelvägen eller i skidspåret.

Men man behöver inte ha siktet inställt på ett OS-guld för att uppskatta Thule’s prisbelönta barnvagnar. De multifunktionella barnvagnarna passar alla aktiva föräldrar och gör det enkelt att ta med barnen. Senaste tillskottet i Active with Kids-familjen är Thule Bassinet, insatsen som på ett enkelt sätt gör det möjligt att även använda löpvagnarna Thule Glide och Thule Urban Glide som promenadvagnar till de allra minsta barnen, från 0-6 månader. Nyheten Thule Bassinet samt Thules breda startfält av övriga Active with Kids-produkter visas på Kind & Jugendmässan, världens största mässa för barn- och babyprodukter, i Köln den 10-13 september.

Besök oss i hall E, monter 61, på Kölnmässan i Köln

Tina Liselius
PR & Sponsorship Manager Europe & ROW, Thule Group
Mobile: 070 0902652
Email: tina.liselius@thule.com

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt.

Thule erbjuder bland annat cykelhållare, takräcken och takboxar, väskor och ryggsäckar, barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 136 marknader över hela världen.