Thule presenterar nyheter och hela sitt produktutbud för vintersport på världens största vintersportmässa, ISPO 2015, i München den 5–8 februari

Thule har de senaste åren stärkt sin position som ledande företag inom sport- och fritidsutrustning. På vintersportmässan ISPO i München den 5–8 februari presenterar Thule ett flertal nya produkter, och i montern finns även medlemmar ur Thule Crew för att tala om sitt och Thules arbete för att uppmuntra en aktiv livsstil.

På ISPO 2015 presenterar Thule en ryggsäck som är särskilt framtagen för skid- och snowboardåkning, sin smidigaste och mest aerodynamiska skidhållare någonsin, den uppdaterade serien med Thule EnRoute-ryggsäckar, samt en helt ny serie väskor designad för actionkameror. Utöver produktnyheterna visas även hela sortimentet av takboxar, skidhållare, väskor, barnvagnar och mycket mer.

I montern finns även medlemmar ur Thule Crew: skidåkaren och B.A.S.E. jumpern Matthias Giraud, professionella snowboardåkaren Flo Orley, samt Aline Bock, före detta världsmästare i snowboard. Matthias, Flo och Aline är med under hela mässan och delar gärna med sig av sitt och Thules engagemang för ett aktivt liv.

För information om Thules breda sortiment av sport- och fritidsprodukter, eller för att komma i kontakt med några av världens ledande atleter i Thule Crew, besök oss i hall A4, monter 312 på ISPO 2015 i München.

Joakim Frederiksen
PR Manager Europe & RoW, Thule Group
Mobile: 46 73 699 13 83
Email: joakim.frederiksen@thule.com

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt.

Thule erbjuder bland annat cykelhållare, takräcken och takboxar, väskor och ryggsäckar, barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 136 marknader över hela världen.