Thule SnowPack Extender vinner ISPO Award 2017

Vi är mycket glada att meddela att Thule SnowPack Extender, vår nya utdragbara skid- och snowboardhållare, har tilldelats det ansedda ISPO Award 2017 i kategorin Ski Accessories. ISPO Award belönar de främsta produkterna i olika kategorier och är ett av de mest eftertraktade priserna inom sport- och outdoorbranschen.

Varje år belönar ISPO, världens största vintersportmässa, särskilt framstående sportprodukter med ISPO Award.
ISPO Award har etablerat sig som ett kvalitetsbevis inom sport- och outdoorbranschen. Alla bidrag utvärderas av en oberoende, internationell jury som väljer ut de bästa produkterna och belönar dem med ISPO Award.

Med skid- och snowboardhållaren Thule SnowPack Extender kan du lasta din utrustning snabbt, smidigt och säkert. Hållaren dras enkelt ut mot dig så att du inte behöver sträcka dig över biltaket för att lasta dina skidor och snowboardar. Det är särskilt behändigt om du har en SUV eller annan hög bil, men underlättar lastningen oavsett biltyp. Hållaren har en modern, aerodynamisk design och transporterar skidor och snowboardar både säkert och med stil. Tack vare de extra stora tryck­knapparna är det lätt att öppna och stänga Thule SnowPack Extender i alla väder, även när du har vantar på. Hållarens armar är klädda med mjukt gummi som håller lasten på plats och förhindrar repor, och hållaren är dessutom låsbar för att skydda mot stöld. Thule SnowPack Extender har genomgått noggranna tester, både på Thule Test Center och ute i verkligheten, för att uppfylla internationella säkerhetsstandarder.

Besök Thule på ISPO

Thule SnowPack Extender kommer att visas för första gången på ISPO MUNICH 2017 (där du hittar Thules monter i hall A4, monter 312), världens största vintersportmässa, i februari. Hållaren kommer att finnas tillgänglig i butik från oktober 2017.

För mer information, vänligen kontakta:

Tina Liselius, PR & Sponsorship Manager
E-post: Tina.Liselius@thule.com
Telefon: 0700 - 90 26 52

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av produkter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt. Thule erbjuder bland annat cykel- och skidhållare, takräcken och takboxar, dator- och kameraväskor, skid- och pjäxbagar, ryggsäckar, samt barnrelaterade produkter som joggingvagnar, cykelbarnstolar och cykelvagnar. Produkterna säljs på 139 marknader över hela världen. Thule är det största varumärket inom Thule Group.