Thule Trailers AB erbjuder befintliga ägare till Boj hästtrailer fortsatt tillgång till originalreservdelar

Boj Transportvagnar AB och Boj Rental AB försattes den 13 december, 2011 i konkurs efter en tids svåra ekonomiska problem. Den 13 januari förvärvade investmentbolaget Profura AB, via dotterbolaget Tillväxtgrodden AB, rörelse och tillgångar ur konkursboen, med förhoppningen att kunna driva Bojs verksamhet vidare på en mindre skala.

Efter en utvärderingsperiod konstaterade dock Profura AB att det inte var möjligt att driva en lönsam verksamhet i en så liten skala som den Boj traditionellt haft och därför söktes en lösning med ett företag inom sektorn så att nuvarande Boj-kunder skulle kunna få fortsatt service på sina hästtrailer.

I samband med detta har Thule Group genom sin släpverksamhet i Thule Trailers AB kommit till ett avtal där Thule Trailers AB tar över reservdelsförsörjning för hästtrailer och andra immateriella rättigheter såsom varumärken, etc.

Detta avtal säkerställer att Boj hästtrailer ägare kommer kunna få tillgång till ett bas-sortiment av reservdelar via Thule Trailer ABs nuvarande reservdelslager i Jönköping, vilket möjliggör att konsumenterna fortsättningsvis kan förlita sig på en väl fungerande, enkel och effektivt tillgång på originaldelar vid service och reparationer från den ledande trailertillverkaren i Norden.

Förutom möjligheten att fortsatt få tillgång till reservdelar till sina hästtrailer berör denna överenskommelse inte några rättigheter/skyldigheter gällande de leasingavtal för konsumenter som via finansbolag finansierat leasingköp av hästtrailer från Boj Rental AB, där konsumenterna fortsatt ombeds vända sig till leasegivaren för ytterligare frågor.