Thule vinnare av två iF Gold Awards 2017 för framstående design

Igår kväll tilldelades Thule den högsta iF Design-utmärkelsen, den åtråvärda iF Gold Award, för såväl multisportvagnen Thule Chariot Sport som cykelbarnstolen Thule Yepp Nexxt Maxi. iF Gold Award är ett av världens högst ansedda designpriser och ett tydligt kvalitetsbevis på framstående design.

I konkurrens med över 5.500 produkter i sju kategorier är det bara 75 produkter som ges den allra högsta utmärkelsen – iF Gold Award. Vinnarna, utsedda av en internationell jury med 58 designexperter, presenterades och belönades under galan iF Design Award Night den 10 mars 2017 på BMW Welt i München inför 2.000 gäster ur den internationella industridesigneliten.

iF Gold Award 2017: Thule Chariot Sport
Med Thule Chariot Sport har Thule utvecklat den ultimata multisportvagnen för idrottsutövare och deras barn, med fokus på smart design, säkerhet, bekvämlighet och innovation.

iF Gold Award 2017: Thule Yepp Nexxt Maxi
Thule Yepp Nexxt Maxi är en lätt, bekväm och säker bakmonterad cykelbarnstol med unik design som är inspirerad av moderna cykelhjälmar.

För mer information, vänligen kontakta:
Tina Liselius, PR & Sponsorship Manager

E-post: Tina.Liselius@thule.com
Telefon: 0700 - 90 26 52

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt. Thule erbjuder bland annat cykelhållare, takräcken och takboxar, väskor och ryggsäckar, barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 140 marknader över hela världen.