• Tibnor/

Tibnor har mottagit erkännande som “Supplier of the Year” av Toyota Material Handling

Report this content

Tibnor har tilldelats utmärkelsen ”Supplier of the Year” av Toyota Material Handling Manufacturing Sweden. Utmärkelsen tillkännages årligen och det var första gången som Tibnor fick utmärkelsen.

Magnus Andersson, inköpsdirektör på Toyota Material Handling Manufacturing Sweden förklarade: ”Tillsammans med Tibnor har vi byggt upp ett starkt partnerskap och en lönsam affär för båda företagen. För några år sedan så gav vi Tibnor utmaningen att bli en certifierad leverantör – utmaningen möttes med ett utmärkt resultat. Tibnor har lyckats stabilisera sina resultat till den förväntade nivån och även fortsatt att utvecklas. Under 2016 har Tibnor uppnått toppresultat i vårt certifieringsprogram.”

”Tibnor är stolt att ta emot den här utnämningen”, sa Monika Gutén, vice VD , Tibnor i Sverige och Danmark. ”Vi ser utnämningen som bevis på att ett resultatdrivet, gemensamt åtagande lönar sig.

Vi har uppnått en djup och tillitsfull samarbetsnivå. Vi är hedrade att vara en TMHE leverantör och ser fram emot att utveckla vårt samarbete ytterligare.”

Tibnor levererar varmvalsad plåt, i färdigskurna längder och monteringsfärdiga detaljer till Toyota Material Handling Europe´s anläggning i Mjölby, Sverige. Mjölby är företagets största tillverkningsenhet i Europa. Samarbetet började på 80-talet.

Toyota Material Handling Europe’s Supplier of the Year måste visa en stark utveckling och stabilitet under många år när det gäller kvalitet, leverans och säkerhet och visa ett genuint intresse att ta sig an utmaningen.

För mer information, kontakta:

Monika Gutén

Vice vd, Tibnor i Sverige och Danmark
Tel. +46 70 289 6945, +46 10 484 0018

monika.guten@tibnor.com

Magnus G. Andersson

Inköpsdirektör
Toyota Material Handling Manufacturing Sweden
Tel. +46 70 516 2129, +46 142 822 60
magnusg.andersson@toyota-industries.eu

Tibnor levererar stål och metaller samt ett stor antal bearbetade komponenter, vilka ingår i samtliga lagertruckar som tillverkas vid Toyota Material Handling’s produktionsanläggning i Mjölby, Sverige.
På bilderna ses två av de modeller man tillverkar i Sverige – BT REFLEX som är en skjutstativtruck och BT OPTIO som är en s.k. orderplockare.

Tibnor AB, Sundbybergsvägen 1, Solna
Postadress: Box 600, 169 26 Solna
E-post: info@tibnor.se

Tibnor är Nordens leverantör av stål och metaller. Vi säkrar materialförsörjningen för industriföretag i Norden och Baltikum. Vi arbetar strategiskt och långsiktigt med både kunder och leverantörer. Tillsammans utvecklar vi de bästa lösningarna för material, logistik, produktion och administration. Vi står därför bakom många intressanta industriprodukter och projekt.  Tibnor är en division inom SSAB. Vi har 1200 anställda och finns i 7 länder. År 2015 omsatte vi 7,2 miljarder SEK. För mer information: www.tibnor.se