Ticket Affärsresor lanserar ny mobil tjänst

Ticket Affärsresor, lanserar nu en ny mobil tjänst där resenären får all relevant information uppdaterad och tillgänglig direkt i mobilen. Samtliga kontor inom Ticket Affärsresor omfattas av lanseringen; Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Den mobila resplanen, Travel Update, flyttar över all relevant information från resenärens traditionella resplan, direkt till mobiltelefonen. Resenären får information om flygstatus, flygtider, hotellinformation och karta samt hyrbilsinformation. Resenären har även information om väder på resmålet och om lokal valuta. Allt är samlat på ett ställe och tillgängligt direkt i mobilen. Samtidigt som man ger ett bidrag till miljön i minskad papperskonsumtion, så minskar stressen för att tappa bort viktiga papper.

Travel Update fungerar i stort sett i alla mobiltelefoner, utan att några speciella applikationer eller annat behöver laddas ned.

Tjänsten är utvecklad i samarbete med det svenska bolaget Traveas AB.

”Lanseringen av den mobila tjänsten Travel Update stärker relationen med våra kunder, då resenären alltid har tillgång till information om sin resa direkt i mobilen. Vi ser det som ytterligare ett steg i vår strategi om att erbjuda kunderna än bättre tillgänglighet”, säger Thomas Ådén, VD Ticket Affärsresor.

”Vi är mycket glada över samarbetet med Ticket Affärsresor. Då vi sedan tidigare har lanserat tjänsten tillsammans med Ticket Privatresor, så ser vi affären med Ticket Affärsresor som ännu ett kvitto på att marknaden visar stort förtroende för våra tjänster”, säger Jack Melcher-Claësson, en av grundarna till Traveas.

För mer information kontakta:

Ticket Affärsresor
VD Thomas Ådén
E-post: thomas.aden@ticket.se

Traveas
Vice VD Jack Melcher-Claësson
E-post: jack@traveas.com

Ticket Affärsresor
Ticket Affärsresor levererar heltäckande rese- och reseadministrativa tjänster till nordiska företag och organisationer. Med vår kompetens hjälper vi företag att hitta enkla och kostnadseffektiva lösningar för möten och reserelaterade tjänster.

Ticket Affärsresor finns idag representerade på nio orter i Sverige genom egna kontor och genom partnerskap med  NEX Resebyrå. Försäljning sker även genom egna kontor i Norge och Finland samt i Danmark genom partnerskap med FCm. Ticket Affärsresor har ett globalt samarbete med FCm Travel Solutions, ett av världens ledande nätverk av affärsresebyråer representerade i ca, 75 länder. Ticket Affärsresor ägs av Braganza AS och har huvudkontoret placerat i Stockholm. Ticket Affärsresors försäljning uppgår till ca 1,5 mdr SEK på årsbasis och bolaget har ca 133 årsanställda. Varumärket Ticket delas med Ticket Privatresor. Läs mer på www.ticketaffarsresor.se