Ticket Biz etablerar Grupp & Event i Malmö

Ticket Biz har förvärvat verksamheten i Malmöbaserade affärs- och eventresebyrån Andersson & Blid och kompletterar därigenom nuvarande affärsresebyråverksamhet med att erbjuda grupp- och eventtjänster lokalt i Malmö.

I samband med att ägarna till Andersson & Blid Resebyrå AB beslutade sig för att dra sig tillbaka och avveckla sin verksamhet, förvärvade och övertog Ticket Biz verksamheten. Andersson & Blid sökte en lokalt etablerad och lämplig partner för övertagande av deras kunder och Ticket Biz såg därigenom en naturlig möjlighet till etablering av egen gruppverksamhet i Malmö. Ticket Biz är sedan länge en av de största affärsresebyråerna i Malmö och bedriver sedan lång tid en gruppverksamhet baserad i Solna och har nu även etablerat ett Grupp & Event team i Malmö.

”Vi är mycket glada och nöjda över förtroendet att hantera Andersson & Blids kunder och att i samband med övertagandet kunna utöka vår verksamhet i Malmö till att även erbjuda grupp- och eventtjänster lokalt. En personlig och lokal kontakt är något som efterfrågas och detta är helt enligt vår strategi, att alltid finnas nära till hands för våra kunder”, säger Thomas Ådén VD Ticket Biz.

”Jag ser mycket positivt på att vi nu även kan erbjuda grupp- och konferenstjänster i Malmö för samtliga våra kunder och naturligtvis, att vi får erbjuda våra produkter och tjänster till före detta Andersson & Blids kunder”, säger Ulf Lindqvist Regionchef Malmö, Ticket Biz.

Thomas Ådén, VD/CEO Ticket Biz

Ulf Lindqvist, Regionchef Malmö, Ticket Biz
E-post: ulf.lindqvist@ticketbiz.se

Ticket Biz är en affärsresebyrå med helhetslösningar för resor och möten. Vi finns representerade i Sverige, Norge, Finland och Danmark genom egna kontor och partners. Ticket Biz har ett globalt samarbete med FCm Travel Solutions, ett av världens ledande nätverk av affärsresebyråer representerade i ca 80 länder. Ticket Biz ägs av Braganza AS och har huvudkontoret placerat i Stockholm. Ticket Biz försäljning uppgår till ca 1,7 mdr SEK på årsbasis och bolaget har ca 150 årsanställda. Varumärket Ticket delas med Ticket Privatresor. Läs mer på www.ticketbiz.se