Ticket Biz inleder strategiskt samarbete med Area Travel Agency i Finland

Ticket Biz (f d Ticket Affärsresor) inleder ett nytt strategiskt samarbete med en av Finlands största affärsresebyråer, Area Travel Agency, som därigenom blir partner till Ticket Biz på den finska affärsresemarknaden.

I och med samarbetet kommer Ticket Biz verksamhet i Finland att helt integreras och bedrivas av ett separat team hos Area Travel Agency. Ticket Biz kunder kommer att möta nuvarande personal med samma höga servicenivå som tidigare.

Såväl befintliga som nya kunder till Ticket Biz och Area Travel Agency får genom samarbetet tillgång till en betydligt starkare nordisk aktör med bättre geografisk täckning för verksamheter i Norden.

”Vi ser detta samarbete som en avgörande pusselbit i arbetet att förstärka vår position på den nordiska affärsresemarknaden. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna att både stärka nuvarande kundrelationer och attrahera nya kunder”, säger Thomas Åden, VD Ticket Biz.

”Med Ticket Biz som samarbetspartner kan vi tillhandahålla en starkare geografisk täckning i Norden och leverera helhetslösningar till befintliga och nya kunder”, säger Taru Keronen, VD Area Travel Agency.

Ticket Biz och Area Travel Agency är tillsammans en affärsresebyråverksamhet fördelat på 17 resebyråer totalt: Sverige (9), Norge (1), Danmark (1) och Finland (6) med en volym om ca 2,6 mdr SEK.

Area Travel Agency
Area Travel Agency är en av Finlands största affärsresebyråer med verksamhet i fem städer: Helsingfors, Tammerfors, Uleåborg, Åbo och Tavastehus. Omsättningen uppgår till ca 1,1 mdr SEK och har ca 130 årsanställda samt ägs av Finnair Group.

Thomas Ådén, VD Ticket Biz

Taru Keronen, VD Area Travel Agency
E-post: taru.keronen@area.fi
www.area.fi