Ticket Biz lanserar kraftfullt hotellbokningsverktyg - Hotel Biz

Ticket Biz lanserar kraftfullt hotellbokningsverktyg i sin Reseportal. Nu får våra företagskunder och affärsresenärer ytterligare en effektiv och kompetent bokningskanal för beställning av hotell – Hotel Biz.

Med Hotel Biz erbjuder Ticket Biz sina resenärer tillgång till ett av marknadens vassaste hotellbokningssystem med fler än 250.000 hotell världen över och är förpackat i ett överskådligt och användarvänligt gränssnitt. Resenären erbjuds en rad avancerade sökparametrar för att få fram bästa resultat, som kan presenteras i en enkel kart- eller listvy.

För våra företagskunder är Hotel Biz ett komplement till Ticket Biz befintliga bokningskanaler vilka tillsammans ger våra kunder ännu större möjligheter att boka de bästa boendealternativen till det bästa priset.

Hotel Biz erbjuds i två nivåer:

BUSINESS – grundläggande hotellbokningsfunktion innehållande Ticket Biz framförhandlade avtals- priser och betalning sker med kundens eget kreditkort.

PREMIUM – vårt fulladdade alternativ med möjlighet till voucherbetalning i Sverige, företagets resepolicy och hotellavtalspriser.

”Med Hotel Biz utökar vi vårt redan breda hotellutbud. Vi har samlat hotell från världens alla hörn och olika bokningskanaler i ett enkelt och dynamiskt verktyg som man lätt kommer åt i vår reseportal. Hotel Biz har lanserats i mindre skala redan i december till ett antal utvalda kunder och vi är glada att nu kunna införa detta kraftfulla verktyg på bredare front”, säger Joakim Krumlinde, Sälj- och Marknadsdirektör Ticket Biz.

Joakim Krumlinde, Sälj- och Marknadsdirektör
Tel: +46 730 33 34 00
E-post: joakim.krumlinde@ticketbiz.se

Ticket Biz är ett Travel Management-företag som tillhandahåller rese- och reseadministrativa tjänster till nordiska företag och organisationer. Med vår kompetens hjälper vi företag med smarta och kostnadseffektiva lösningar för möten och reserelaterade tjänster. Försäljningen uppgår till ca 1,7 mdr SEK på årsbasis och bolaget har ca 150 årsanställda. Vi finns idag representerade i Sverige, Norge, Finland och Danmark och med huvudkontor i Stockholm. Huvudägare är BCD Travel som är en av världens tre största affärsresebyråer i över 110 länder med mer än 11 000 medarbetare. Läs mer på www.ticketbiz.se