Ticket Biz stärker varumärket

För att ytterligare stärka Ticket Biz position och varumärke i Norden väljer vi att driva vår affärsreseverksamhet helt i egen regi i både Sverige och Norge. Ticket Biz har sedan en lång tid haft ett nära och bra samarbete med NEX Resebyrå AB men parterna har nu valt att gå skilda vägar efter årsskiftet.

I de länder som Ticket Biz finns etablerade med egna kontor skall verksamheten drivas helt i egen regi och under varumärket Ticket Biz. I de länder där Ticket Biz inte bedriver egen operativ verksamhet väljer Ticket Biz att fortsätta samarbetet med väletablerade partners.

”Det är ett strategiskt medvetet val att fokusera på att stärka vårt varumärke i hela Sverige och Norge. Ur ett marknadsperspektiv med ständiga förändringar är det rätt inriktning för vår fortsatta verksamhet”, säger Thomas Ådén, VD Ticket Biz.

”Vårt samarbete med Ticket Biz har fungerat mycket bra under åren men det är inte Ticket Biz inriktning att bygga partnerverksamhet där de själva bedriver verksamhet och därför har vi valt en annan lösning”, säger Maine Granström, Resebyråchef NEX Resebyrå AB.

För ytterligare information kontakta:

Thomas Ådén, VD Ticket Biz
E-post: thomas.aden@ticketbiz.se
www.ticketbiz.se

Maine Granström, Resebyråchef NEX Resebyrå AB
Tel: + 46 70 676 76 22
E-post: maine.granstrom@nex.se

Ticket Biz är en affärsresebyrå med helhetslösningar för resor och möten. Vi finns representerade i Sverige och Norge genom egna kontor och partners. Ticket Biz har ett globalt samarbete med FCm Travel Solutions, ett av världens ledande nätverk av affärsresebyråer representerade i ca 90 länder. Ticket Biz ägs av Braganza och har huvudkontoret placerat i Stockholm. Ticket Biz försäljning uppgår till ca 1,7 mdr SEK på årsbasis och bolaget har ca 150 årsanställda. Varumärket Ticket delas med Ticket Privatresor. Ticket Biz är miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001. Läs mer på www.ticketbiz.se

Taggar:

Om oss

Ticket Biz är en affärsresebyrå med helhetslösningar för resor och möten. Vi finns representerade i Sverige, Norge, Finland och Danmark och med huvudkontor i Stockholm. Ticket Biz försäljning uppgår till ca 1,7 mdr SEK på årsbasis och bolaget har ca 150 årsanställda. Huvudägare är BCD Travel som är en av världens tre största affärsresebyråer i över 110 länder med mer än 11 000 medarbetare. Läs mer på www.ticketbiz.se