Nu kan familjer - äntligen - jämföra charterresor på nätet

Ving: ” Stort steg för resebranschen, för chartersugna familjer och för Ticket”

Nu blir det lättare att jämföra och boka charterresor för familjer.  Som första resebyrå i Skandinavien lanserar ticket.se en funktion online, där familjer kan söka familjepriser från olika arrangörer på ett och samma ställe.

Från och med december kan familjer med barn jämföra olika charterarrangörers priser och resor online, både på dator och i mobilen. Detta tack vare att ticket.se, som första resebyrå, lanserar en ny onlinefunktion, där familjer kan jämföra olika charterresor utan att behöva surfa runt till olika sajter.

-  Många barnfamiljer har efterfrågat en tjänst där de kan jämföra olika charterarrangörers familjepriser utan att surfa runt på olika sajter. Att de dessutom kan filtrera sökingen på faktorer som till exempel strandnära, all inclusive eller privat pool gör det lätt att hitta rätt charterresa online, säger Roy Ismael, ansvarig för charterförsäljning online på  ticket.se.

Från start finns resor från de två största arrangörerna Ving och Fritidsresor samt Tickets egna utvalda paketresor med. Fler arrangörer inkluderas efter hand. I dagsläget är det möjligt för upp till två vuxna och två barn att få fram familjepriser, men så snart tekniken är på plats kommer även andra familjer att kunna utnyttja tjänsten.

Jesper Lindqvist, ansvarig för partnerskap på Ving, menar att det är ett stort steg för resebranschen att Ticket nu som första resebyrå i Skandinavien lanserar chartersök för familjer.

-   Chartersöket för familjer är en efterlängtad nyhet för såväl för resebranschen, kunderna och för Ticket Privatresor, som nu tar position som familjens första val vid jämförelse av charterresor, både online och analogt. Ett plus är också att även onlinekunderna får support av resesäljarna om de behöver hjälp, säger Jesper Lindqvist.

Roy Ismael, ansvarig charterförsäljning online på Ticket
Roy.ismael@ticket.se