Ny flyglinje tar Örebroarna ut i världen

Äntligen blir en ny reguljärflygslinje från Örebro till Köpenhamn av.  Resebyrån Ticket har stora förväntningar på den nya linjen, som ger Örebroarna nya smidiga vägar ut i Europa och övriga världen.

-  Vi har längtat efter att få tillbaka en linje från Örebro till Köpenhamn. Den innebär mycket för oss alla i Örebro.  Linjen ger inte bara en smidig väg rakt ut i Europa för Örebroarna, utan ger oss också möjlighet att boka resor för ressugna örebroare till exempelvis New York, Bangkok, Tokyo och Peking via Köpenhamn, säger Pia Hayes, säljchef på Ticket Marieberg Galleria i Örebro.

Det är två år sedan Nextjet lade ner linjen Örebro-Köpenhamn. I dag gick Örebro Airport ut med nyheten att en ny reguljärflygslösning från Örebro till Köpenhamn blivit klar efter två års jakt, vilket innebär att Örebroarna kan resa via Köpenhamn till över 200 destinationer världen över.

Att Estonian Air från och med 26 oktober kommer trafikera sträckan innebär ett lyft Örebroarna som är sugna på att resa utomlands. Flygbolaget, som har code share med SAS, kommer att operera sträckan Örebro-Köpenhamn med två rundturer måndag till fredag, samt en tur och retur söndag.

Pia Hayes, säljchef TIcket i Örebro (Marieberg Galleria)

Telefon 070-3651101

Epost: Pia.hayes@ticket.se

Om Ticket: Ticket Privatresor är Nordens största privatresebyråkedja som erbjuder resor från samtliga ledande charter- och researrangörer, kryssningsrederier samt flygbolag och hotell. Ticket har en andel på den svenska marknaden på cirka 40 procent av de resebyråsålda charter- och reguljärflygspaketen. Försäljningen i Sverige och Norge bedrivs från 71 butiker, telefon och online via ticket.se och ticket.no samt via airngo.se och airngo.no. I Danmark sker försäljningen via ticket.dk och airngo.dk, i Finland via ticket.fi och airngo.fi och i Tyskland via airngo.de. Försäljningen uppgår till ca 4,7 miljarder kronor och bolaget har ca 330 årsanställda. Ticket Privatresor ägs av investmentbolaget Braganza