Välkommen på pressfrukost om sommarens hetaste restrender!

Onsdag den 11 mars presenterar Ticket sommarens omgång av Ticket Collection på Hilton Slussen i Stockholm med de hetaste trenderna, säsongens nyheter och topplistor över de mest bokade resmålen i sommar.

För att få en mer objektiv uppfattning om svenska folkets resvanor har Ticket dessutom genomfört en Novus-undersökning, vars resultat kommer att avslöjas under pressfrukosten.

Ett axplock ur sommarens Ticket Collection:

- Vilka resmål är populärast i sommar?

- Vilka är sommarens hetaste bubblare?

- Vilka är de 10 hetaste trenderna?

- Hur viktigt är wifi när svenskarna väljer hotell utomlands?

- Vilka aktiviteter är mest populära på utlandsresan?

- Hur påverkas svenskarnas resande av världsekonomi, oro för sjukdomar som ebola och svensk politik?

Detta och mycket mer kommer du att få svar på den 11 mars. Frukost serveras från kl. 08:30 och presentationen startar kl. 08:45.

Pressfrukosten kommer att genomföras av Karin Starkman Ahlstedt, PR- och kommunikationsansvarig på Ticket Privatresor. Till sin hjälp har hon resesäljarna Magnus Gileborg, Ticket Götgatan, och Linda Salci, Ticket Farsta, som gärna svarar på frågor om allt som rör resor.

Varmt välkommen!

För OSA och mer information, kontakta:

Karin Starkman Ahlstedt, PR- och kommunikationsansvarig Ticket Privatresor AB

Telefon: 070-735 63 08 E-post: karin.ahlstedt@ticket.se

Om Ticket: Ticket Privatresor är Nordens största privatresebyråkedja som erbjuder resor från samtliga ledande charter- och researrangörer, kryssningsrederier samt flygbolag och hotell. Ticket har en andel på den svenska marknaden på cirka 40 procent av de resebyråsålda charter- och reguljärflygspaketen. Försäljningen i Sverige och Norge bedrivs från 72 butiker, telefon och online via ticket.se och ticket.no samt via airngo.se och airngo.no I Danmark sker försäljningen via ticket.dk, i Finland via ticket.fi och i Tyskland via airngo.de. Försäljningen uppgår till ca 4,6 miljarder kronor och bolaget har ca 330 årsanställda. Ticket Privatresor ägs av investmentbolaget Braganza