Market presenterar Köpcentrumdagen

Report this content

Lågkonjukturen skiljer vinnare från förlorare bland svenska Köpcentrum. Market presenterar under Köpcentrumdagen, den 5:e mars på Hilton Slussen i Stockholm, en unik kartläggning av konsumenternas attityder till svenska köpcentrum, konkreta tips som stärker köpcentrumens positionering, intressanta case samt inspiration och ideér från utländska handelsplatser.

Seminariedagen har en hög inströmning av deltagare och det är tydligt att detaljhandel är otroligt engagerade för agera på rätt sätt framöver och möta lågkonjunkturens tuffa tider med styrka.

Se nedan för innehållet under dagen eller gå in på www.market.se/kopcentrumdagen

Under Köpcentrumdagen - Det starka köpcentrumet

Köpcentrumet i lågkonjunkturen del 1
13.10–13.45 Så agerar konsumenterna i tuffa tider
Lär känna konsumentens beteende – och använd det till din fördel.

Jens Nordfält, rektor för Detaljhandelshögskolan.
Anders Larsson, marknadsdirektör, Nordstan i Göteborg.
Stina Samuelsson, Centrumutveckling.

Köpcentrumets nya roll
13.45–14.30 Så förändrar detaljhandeln stadsbilden
Detaljhandeln är en av de viktigaste krafterna i stadsbildens utveckling. Hur hanterar fastighetsbolagen och kommunen det?

Thomas Walden, Ståhls Fastigheter, Norrköping.
Eva Andersson, kommunalråd, Norrköping.
Hans Cagner, utvecklingsdirektör, Steen&Ström.

Köpcentrumet i lågkonjunkturen del 2
14.50–16.05 Starkare köpcentrum med rätt kommunikation
Markets reporter Kalle Östgren har kartlagt hur svenska köpcentrum kommunicerar och hur man bör göra för att stå stark i framtiden.

Nya tider kräver ny kommunikation. Marie Söderqvist Tralau, grundare av United Minds och känd från TV4:s morgonpanel, ger sin bild av hur morgondagens köpcentrum skapar en stark position hos konsumenten.

Nya koncept
16.20–16.35 Besök på Årets bästa köpcentrum
Enligt Mapic Awards finns Årets bästa köpcentrum i Bristol. Vi har varit där. Dessutom får du chansen att uppleva årets största snackis: nyöppnade Westfield i London.

Sveriges starkaste köpcentrum
16.35–17.15 Unik undersökning
Market presenterar en unik undersökning som visar vad konsumenterna tycker om Sveriges 100 största köpcentrum. Hårda fakta som avslöjar vilka centrum som har en stark ställning hos konsumenterna
– och var svagheterna fi nns. Markets analytiker David Jansson presenterar.

Vi frågor kontakta Mattias Hellström på 08-7282428 alt mattias.hellstrom@formapg.se