Pressinbjudan: Betonggalan slår nytt rekord!

Den 22 november kl. 18.00 startar årets Betonggalan på Waterfront i Stockholm. Rekordmånga biljetter, 1 230 st, har sålts och det är även rekordmånga sponsorer. Åtta "Roger" delas ut under kvällen och vi bjuder på vår egen the Concrete Show.

Betonggalan i år har temat ”50 procent”. Vi vill berätta om betongbranschens mål att minska klimatpåverkan med 50 procent på fem år. Samtidigt slår vi ett slag för jämställdheten, 50/50, med ett nyinstiftat Jämställdhetspris och med målet att vi i år ska vara lika många män som kvinnor på Betonggalan.

Vi bjuder på drinkar, tilltugg, the Concrete Show där sponsorerna får 30 sekunder på scen, festliga aktiviteter hos våra utställare och massor av trevliga samhällsbyggare.

Betonggalan är enda stället där alla möts: byggherrar, arkitekter, konstruktörer, entreprenörer, materialtillverkare och studenter. Det är partnering när det är som bäst.

Vi är samhällsbyggnadsbranschens största event. Betonggalans 1 230 biljetter (max enligt brandmyndigheten) tog slut på mindre än en vecka.

I år vi på Waterfront för andra året, efter att ha fyllt Berns i ett antal år tidigare.

Betongalan startar kl. 18.00 med insläpp från 17.00. Klockan 20.00 börjar vår prisutdelning där året "Roger" delas ut i åtta kategorier, däribland nykomlingen Årets Jämställdhetspris.

För mer information om kategorier och de nominerade se http://betong.se/nominerade-2018/

Priset Roger har designats av Tove Adman och är uppkallat efter Tidskriften Betongs chefredaktör Roger Andersson, som grundade Betonggalan för nio år sen.

Media är välkomna, mejla roger@betong.se

Roger Andersson
Chefredaktör
Tidskriften Betong
08-762 62 14, 0733-90 55 19.
roger@betong.se