Tieto ledande inom kundnöjdhet enligt Radar

Tieto är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2017 enligt analysföretaget Radars stora leverantörskvalitetsgranskning. I årets granskning rankas Tieto som nummer två inom kategorin ”Användarnära IT” där bland annat arbetsplatstjänster och servicedesk ingår.

Radar genomför årligen sedan 2011 en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet. Årets undersökning engagerade cirka 1 000 svenska verksamheter i att bedöma sina IT-leverantörer i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet.

– Digitala verktyg och arbetssätt på arbetsplatsen har blivit en allt viktigare faktor inte bara för effektivare verksamhet, utan även för hur väl medarbetare trivs på jobbet i stort. Idag handlar det inte främst om tekniska lösningar utan upplevelsen som en smart arbetsplats ger tillgång till – och om att erbjuda rätt verktyg vid rätt tillfälle utefter varje medarbetares enskilda behov. Det här erkännandet är ett kvitto på det mervärde vi skapar för våra kunder i arbetet med att forma framtidens arbetsliv, säger Mathias Åberg, ansvarig för arbetsplatstjänster på Tieto.

Tieto är ledande på arbetsplatstjänster i Norden. Genom sitt globala ekosystem tar Tieto helhetsansvar för en produktiv och modern IT-arbetsplats med hög kvalitet och användarupplevelse. Tieto Energized Workspace är en full portfölj av IT-arbetsplatstjänster och funktioner och bygger på etablerade verktyg från globala leverantörer så som Microsoft, Google, Citrix och MobileIron.

Mer information:

Radars stora kundnöjdhetsundersökning och IT-tjänstemarknaden i Sverige:

Läs mer om Tietos arbetsplatstjänster och användarnära IT: https://campaigns.tieto.com/Energized-Workspace

Tieto vill omsätta möjligheterna i den datadrivna världen till livslångt värde för människor, företag och samhället i stort. Vi har som mål att vara förstahandsvalet för kunder som vill förnya sina affärsverksamheter. Vi kombinerar vår mjukvara och våra tjänster med ett starkt driv för innovationssamarbeten och ekosystem. www.tieto.se