Interna förändringar i TietoEnators koncernledning

Interna förändringar i TietoEnators koncernledning Affärsområdescheferna för två av TietoEnators affärsområden, Lars Gahnström, Public & Healthcare, och Carl-Johan Lindfors, Resource Management, byter ansvarsområden. Lars Gahnström tillträder den 1 januari 2003 befattningen som Senior Vice President, Resource Management, och Carl-Johan Lindfors övertar samtidigt befattningen som Senior Vice President, Public & Healthcare. Båda fortsätter som medlemmar av TietoEnators koncernledning. - Förändringen är ett led i den normala rotationen av ansvarsområden bland våra ledande befattningshavare och stöder såväl förnyelse som gränsöverskridande överföring av kunskap, säger Matti Lehti, koncernchef vid TietoEnator. För ytterligare information, v g kontakta: President and CEO Matti Lehti, TietoEnator, tel. +358 9-862 62200, +358 400-816 405 matti.lehti@tietoenator.com Med 12.000 anställda och en årlig omsättning motsvarande cirka 1,1 miljarder euro, är TietoEnator en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa. TietoEnator erbjuder konsulttjänster, utveckling, drift och förvaltning av sina kunders affärsverksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och IT-expertis. www.tietoenator.com TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Helsingfors Börs Stockholmsbörsen Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00090/wkr0002.pdf