TietoEnator tar över driften av svt.se

TietoEnator tar över driften av svt.se TietoEnator och Sveriges Television har tecknat ett avtal som innebär att TietoEnator tar över driften av webbplatsen svt.se. Valet av TietoEnator som partner är ett led i SVT:s arbete att på ett kostnadseffektivt sätt möta de ambitioner man har med svt.se. Avtalet löper på tre år. - Antalet besökare på vår webbplats ökar just nu stadigt och vi behöver en partner som kan leverera hög teknisk kapacitet och tillgänglighet, säger Lena Glaser, chef för SVT Webb. - Avtalet är en bekräftelse på den kompetens och kapacitet vi besitter på driftsidan. svt.se är en mycket publik sajt som varje månad har mer än en miljon unika besökare. Vi är glada för det förtroende vi fått av SVT och ser fram emot vårt framtida samarbete, säger Marika Skärvik, chef för den svenska verksamheten inom TietoEnator Processing & Network. TietoEnator Processing & Network har cirka 2500 anställda, och är en av Nordens största aktörer inom outsourcing av IT-drift. Bland kunderna finns bland annat Stora Enso, Fortum och Partek. För ytterligare information, kontakta: Lars Johansson, Sales Executive, TietoEnator Processing & Network, 0708-97 98 02 Med 13.000 anställda och en årlig omsättning motsvarande cirka 1,1 miljarder euro, är TietoEnator en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa. TietoEnator erbjuder konsulttjänster, utveckling, drift och förvaltning av sina kunders affärsverksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och IT-expertis. www.tietoenator.com TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/22/20030122BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/22/20030122BIT00110/wkr0002.pdf