TietoEnator tecknar avtal med BTJ-gruppen

TietoEnator tecknar avtal med BTJ-gruppen TietoEnator har tecknat avtal med BTJ-gruppen om leverans av IT- infrastruktur och expertis för konvertering och transport av elektroniska affärsdokument. Avtalet innebär en rationalisering av administrativa rutiner och medför bland annat att BTJ-gruppen nu kommer att erbjuda sina kunder elektroniska fakturor, så kallade EDI-fakturor. - Genom denna lösning får vi en flexibel och stabil infrastruktur för att utbyta elektroniska affärsdokument med våra kunder och leverantörer, säger Olof Jannesson, IT-direktör vid BTJ-gruppen. - Vi arbetar för att medverka i utvecklingen av våra kunders verksamhetsprocesser. Samarbetet med BTJ-gruppen är ett bra exempel på vad vi kan åstadkomma, säger Mats Wikström, VD vid TietoEnator Network Business. Med hjälp av TietoEnators lösningar kan BTJ-gruppen, deras kunder och leverantörer utbyta information på ett enklare och effektivare sätt. För ytterligare information, kontakta: Roland Wester, TietoEnator Network Business, 0705 - 34 90 94 Olof Jannesson, BTJ-gruppen, 046 - 180 000 Med nästan 12.000 anställda och en årlig omsättning motsvarande cirka 1,1 miljarder euro, är TietoEnator en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa. TietoEnator erbjuder konsulttjänster, utveckling, drift och förvaltning av sina kunders affärsverksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och IT-expertis. www.tietoenator.com BTJ-gruppen (www.btj.com) är ett kunskapsföretag som utvecklar, förädlar och förmedlar informationstjänster och mediaprodukter till bibliotek, bokhandel, förlag, företag och institutioner. Vår uppgift är att aktivt bidra till en läsande och lärande process genom att hjälpa användaren att nå fram till upplevelser och kunskap oavsett medium eller form och oberoende av tid och plats. Vi gör detta genom tjänster och produkter som frigör tid och pengar för bibliotek, bokhandel, förlag, företag och institutioner. Koncernen består av affärsområdena Bibliotekstjänst, Seelig och PrioInfo. BTJ-gruppen omsätter cirka 1 100 MSEK och har cirka 500 anställda. TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/18/20021218BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/18/20021218BIT00260/wkr0002.pdf