Vägverket tecknar ramavtal med TietoEnator

Vägverket tecknar ramavtal med TietoEnator TietoEnator och Vägverket har tecknat ett ramavtal gällande leverans av IT-konsulttjänster. Avtalet stödjer TietoEnators strategi att öka konsultinsatserna inom den statliga sektorn i Sverige. Vägverkets ramavtal gäller i två år med möjlighet till ett års förlängning och avser tjänster inom de flesta utvecklingsområdena. - Det ramavtal som nu tecknats stärker vår position avsevärt på den statliga marknaden där vi tidigare har tecknat ramavtal med 20-talet myndigheter. Vägverket är en stor konsultköpare inom en mängd intressanta områden, säger Carl-Johan Lindfors, affärsområdeschef, TietoEnator Public & Healthcare. - Vi kan se en mängd synergieffekter med detta ramavtal. TietoEnator har stor verksamhet tillsammans med Vägverket i Finland och vi hoppas nu att både Vägverket i Sverige och vi kan dra nytta av detta, fortsätter Carl- Johan Lindfors. - TietoEnator har redan tidigare affärer med Vägverket kring t ex ärende- och dokumenthantering. Det nu aktuella ramavtalet innebär bland annat att vi kommer att öka vår närvaro i Borlänge i första hand, säger Lennart Larsson, marknadschef vid TietoEnator Public Sector och ansvarig för kontakterna med Vägverket. För ytterligare information, var god kontakta: Carl-Johan Lindfors, affärsområdeschef, TietoEnator Public & Healthcare 08-749 82 52, carl-johan.lindfors@tietoenator.com Lennart Larsson, marknadschef TietoEnator Public Sector 026-401 21 32, lennart.n.larsson@tietoenator.com Med 13.000 anställda och en årlig omsättning motsvarande cirka 1,1 miljarder euro, är TietoEnator en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa. TietoEnator erbjuder konsulttjänster, utveckling, drift och förvaltning av sina kunders affärsverksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och IT-expertis. www.tietoenator.com TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00020/wkr0002.pdf