Ändring i TietoEVRYs ledningsgrupp

TietoEVRY tillkännager ändringar i ledningsgruppen. Wiljar Nesse, ansvarig för Financial Services, har valt att anta nya utmaningar utanför företaget.

Christian Segersven kommer att ta över rollen som ansvarig för Financial Services, utöver sin nuvarande roll som ansvarig för Industry Software. Dessa ändringar börjar gälla från och med den 1 februari 2020.

Jag vill tacka Wiljar för hans bidrag och engagemang under 16 år med EVRY, samt för de första stegen mot att etablera TietoEVRY. Hans breda erfarenhet från branschen, goda känsla för affärer och driv för resultat har varit högt värderade och han har bidragit med viktiga insikter till vårt kombinerade TietoEVRY-team. Jag önskar Wiljar all lycka till i framtiden, säger Kimmo Alkio, vd TietoEVRY.

– Jag välkomnar också Christian och hans erfarenhet från både finans- och mjukvarubranschen, vilket kommer väl till pass i hans fortsatta arbete med att leda integrationen såväl som den övergripande utvecklingen av vår starka mjukvaruportfölj. Jag önskar honom all framgång i denna roll, säger Kimmo Alkio.

Jag välkomnar möjligheten att kunna fortsätta bygga vidare på min erfarenhet inom finans- och mjukvarubranschen. Marknaden för finansiella tjänster är dynamisk och tillhandahåller gott om möjligheter för både oss och våra kunder. Jag ser fram emot att föra ut all den kunskap som finns inom TietoEVRY, till våra kunder. Vi fortsätter att bygga vidare på de nuvarande framgångarna och styrkorna och tillsammans med Financial Services-teamet ser jag fram emot att ta nästa steg i integrationsarbetet, kommenterar Christian Segersven.

Mer information om Christian:
CV för Christian Segersven

Information för investerare:
Tanja Lounevirta, Head of Investor Relations, +358 50 321 7510, tanja.lounevirta (at)
tieto.com
Kjell Arne Hansen, Investor Relations, tel. +47 95040372, kjell.hansen (at) evry.com

Information för media:
Kia Haring, Head of Communications and Sustainability, tel. +358 40 765 3700, kia.haring (at)
tieto.com

TietoEVRY skapar digitala fördelar för företag och samhälle. Vi är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. Våra nordiska värderingar och vårt nordiska arv styr vår framgång.

TietoEVRY har sitt huvudkontor i Finland och har omkring 24 000 experter anställda globalt. Bolaget tillhandahåller service åt tusentals företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i mer än 90 länder. TietoEVRY omsätter årligen cirka 3 miljarder euro och aktierna är noterade på NASDAQ i Helsingfors och Stockholm samt på Oslo Børs. www.tietoevry.com