Kvalitet och pris i fokus - Göteborg Energi väljer Tietoevry

Energibolaget Göteborg Energi har slutit avtal med Tietoevry avseende utdatatjänst för distribution av fakturor och andra kundmeddelanden till privat- och företagskunder. Avtalet sträcker sig över fyra år och är värt cirka 50 miljoner.

Tietoevrys lösning är en kvalitetssäkrad, marknadsmässig och modern utdatatjänst som ger Göteborg Energis kunder optimerade och förbättrade utskick av fakturor och andra kundmeddelanden.

Att arbeta och tänka hållbart är en mycket viktig del av allt Göteborg Energi gör. Den nya lösningen möjliggör ett ökat tempo med att flytta utskick från papper till att bli helt digitala, vilket ligger helt i linje med Göteborg Energis högt ställda hållbarhetskrav.

Avtalet omfattar även möjligheten att använda sig av framtidens faktura Live Invoice – en interaktiv webfaktura som även kan användas för annan kommunikation. Att ha en relevant dialog med sin kund vid betalningstillfället bygger en bra relation och minskar risken för kundtapp. Att förbättra kundupplevelsen innefattar både att förmedla kundanpassad information och erbjudanden och samtidigt ge kunden möjlighet att betala på det sätt som passar dem – allt detta byggs ihop på ett bra sätt i tjänsten Live Invoice.

För mer information, kontakta:

Åke Liedman, Tietoevry Data Platforms, +46 73 241 8263  ake.liedgren@tietoevry.com

Göteborg Energis presstjänst: 031-62 67 30