TietoEVRY levererar kort- och personaliseringstjänster till Nordea i Norden

Nordea har ingått avtal med TietoEVRY som leverantör av kortjänster som inkluderar kortproduktion och personaliseringtjänster för Finland, Sverige och Norge.

Det långsiktiga avtalet ger Nordeas kunder tillgång till nya kortfunktioner levererade av TietoEVRY.

Genom sitt breda partnernätverk kan TietoEVRY erbjuda det senaste inom chipteknologi, den här gången i samarbete med Thales, en världsledande leverantör av smarta kort.

TietoEVRY personaliserar Nordeas kort med kundunika data, genererar säkerhetsnycklar och programmerar chipet på korten, för att ge kortinnehavarna säker tillgång till sina konton för betalningar.

“Vi är glada över att Nordea vill ingå partnerskap med oss för tillverkning och personalisering av deras Mastercard och Visa betalkort, detta som en följd av vårt avtal om att modernisera bankens betallösningar som annonserades i december 2020.
Detta avtal stärker vår ledande marknadsposition och bekräftar vår strategi att ha ett nätverk med partners av ledande kortleverantörer”, säger Jarmo Rouhiainen, chef för kortproduktion och personalisering i TietoEVRY.

Nordeas omfattande kortportfölj migrerades till TietoEVRY’s personaliseringsanläggningar i Finland och Norge på väldigt kort tid. Avtalet har redan trätt i kraft och löper i fem år.

För mer information, vänligen kontakta:

Jarmo Rouhiainen, Head of Card Production and Personalisation, TietoEVRY, jarmo.rouhiainen@tietoevry.com, +358 40 5583077

TietoEVRY Newsdesk, news@tietoevry.com, +46 70 234 20 02.

TietoEVRY skapar digitala fördelar för företag och samhälle. Vi är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. Våra nordiska värderingar och vårt nordiska arv styr vår framgång.

TietoEVRY har sitt huvudkontor i Finland och har omkring 24 000 experter anställda globalt. Bolaget tillhandahåller service åt tusentals företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i mer än 90 länder. TietoEVRY omsätter årligen cirka 3 miljarder euro och aktierna är noterade på NASDAQ i Helsingfors och Stockholm samt på Oslo Børs. www.tietoevry.com/se