• Tific AB/

AVG Technologies licensierar Tific Click ‘n Fix - Förbättrar kundservicen genom automation

Report this content

AMSTERDAM och GÖTEBORG, Oktober 21, 2010 – AVG Technologies, tillverkaren av världens mest populära gratis-antivirusprogram, meddelar idag att de har tecknat ett licensavtal med Tific, en ledande tillverkare av lösningar för automatiserad support. Som en del av licensavtalet kommer AVG Technologies implementera Tifics Click ‘n Fix-lösning för att förbättra kundservicen genom att automatiskt lösa vanliga, återkommande tekniska problem.

Genom implementationen av Tific Click ‘n’ Fix i AVGs kunskapsdatabas för kundsupport kan AVGs 110 miljoner kunder antingen följa instruktionerna enligt kunskapsdatabasen eller helt enkelt välja Click ’n Fix för att lösa problemet automatiskt. Detta gör att AVGs kunder slipper att följa tekniska, ofta för kunden väldigt svåra, instruktioner. Genom att använda Tific Click ’n Fix hoppas AVG att fler kunder kan använda självhjälp och att kundnöjdheten ökar.

Tifics automatiserade lösningar hittas under supportsektionerna på AVGs hemsidor www.avg.com/support och free.avg.com/support. Click ‘n’ Fix-lösningar finns på några av de vanligt förekommande frågorna (FAQ). AVG planerar att kontinuerligt addera automatiserade lösningar till frekvent förekommande frågor.

“Vi ser fram emot att utveckla värdeadderande tjänster för våra kunder. Ibland kan det vara utmanande att följa alla de tekniska instruktionerna för att lösa problem orsakade av ett virus eller misstänkt aktivitet. Det är detta vi tänker ändra på och vi hoppas att detta hjälper våra kunder att uppskatta sina digitala liv utan någon oönskad stress”, säger Jitka Vondrakova, Senior Contact Center Manager på AVG Technologies.

“Jag är väldigt stolt över detta avtalet med AVG. Kundsupport blir mer och mer ett sätt för mjuk- och hårdvaruleverantörer att strategiskt differentiera sig och vi har återigen bevisat att våra lösningar hjälper kunder att innovera och vara ett steg före konkurrenterna. Vårt nya Click ’n Fix-erbjudande som levereras som en tjänst (Software as a Service – SaaS) har mottagits väldigt väl av marknaden och jag förväntar mig att det växer snabbt”, säger Johan Attby, VP Business Development på Tific.

Siobhan MacDermott
AVG Technologies – Investor Relations
E-mail: siobhan.macdermott@avg.com
CZ Mobile: +420 725 695 132
UK Mobile: +44 (0) 782 418 3081
US Mobile: +1 415 299 2945

Johan Attby
VP Business Development, Tific AB
johan.attby@tific.com

Gareth Davies
MS&L Group for AVG
+44(0)7949 033 895
gareth.davies@mslworldwide.com

About AVG Technologies
AVG is a global security software maker protecting more than 110 million consumers and small businesses in 170 countries from the ever-growing incidence of web threats, viruses, spam, cyber-scams and hackers on the Internet. AVG has nearly two decades of experience in combating cyber crime and one of the most advanced laboratories for detecting, pre-empting and combating Web-borne threats from around the world. Its free, downloadable software allows novice users to have basic anti-virus protection and then easily upgrade to greater levels of safety and defense when they are ready. AVG has nearly 6,000 resellers, partners and distributors globally including Amazon.com, CNET, Cisco, Ingram Micro, Play.com, Wal-Mart, and Yahoo!. To learn more about AVG, visit www.AVG.com.

About Tific
Tific is a leading provider of self-healing support automation solutions for large enterprise IT operations, IT outsourcers, Tech Support Providers, Internet Service Providers, and software and hardware vendors. Our solutions streamline the support supply chain and represent the leading ideas in the invention, design, and development of second-generation support automation. Our breakthrough technology eliminates support calls and repetitive problems by providing best-of-breed self-healing solutions that empower end users to succeed at resolving their own problems. For more information, visit http://www.tific.com