ICA utökar samarbetet med Tific

​Under 2009 införde ICA AB många av Tifics lösningar och nyligen beslutade ICA AB att utöka användningen av Tifics supportautomation.

– Vi lanserade Helpica* med spänd förväntan i maj 2009. Det blev ett positivt bemötande både ute i verksamheten och bland mina egna medarbetare. Vi har fått ut de effekter vi räknat med och därför fortsätter utrullningen även till våra butiker, säger Tom Sölch, Head of IT Support på ICA.

– Jag är naturligtvis väldigt glad åt att ICA väljer att utöka användandet av våra lösningar. Samarbetet har fungerat mycket bra och vi ser fram emot att hjälpa ICA få ut ännu mer av sina investeringar i supportautomation, säger Pär Ribbner, Tifics VD.

Tifics lösningar för supportautomation ger kunderna möjlighet att kunna bedriva supportverksamheten med högre produktivitet till en lägre kostnad samtidigt som kundnöjdheten ökar.

* ICAs interna namn på Tific-applikationen.

Pär Ribbner, VD Tific AB
par.ribbner@tific.com, +46-31-7609005

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 250 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår detaljhandelsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se

Om Tific
Tific är en ledande leverantör av lösningar för support automation och självhjälp. Sedan grundandet 2000 så har företagets supportlösningar hjälpt flera lokala och globala bolag att effektivisera supportverksamheten med sänkta supportkostnader och ökad kundnöjdhet som följd och varje dag används Tific för att leverera effektiv support till miljontals användare.