ICAs IT-support blir självläkande

Report this content

Tific har i mars slutit avtal med ICA AB; ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag. Avtalet omfattar 6000 slutanvändarlicenser av eSupport; en skräddarsydd supportlösning baserad på Tifics marknadsledande plattform Tific Support Automation Suite. ”Med eSupport så kommer ICAs interna supportverksamhet att kunna bedrivas med högre produktivitet till en lägre kostnad och ökad kundnöjdhet” säger Tom Sölch, Head of IT Support på ICA.

eSupport bygger på Tifics supportplattform Tific Support Automation Suite som löser kända problem i datoranvändarens miljö genom proaktiv mass- och self-healing. ICAs lösning har även stöd för Tifics innovativa självhjälpsguider och assisterad hjälp som underbygger en snabbare och enklare hantering av ärenden i helpdesk.

”Investeringen kommer att på kort och lång sikt innebära väsentliga kostnadsbesparingar för ICA”, berättar Tifics VD Pär Ribbner. ”Med support automation och självhjälpsguider så kan problem lösas på slutanvändarnivå och med plattformens stöd för assisterad hjälp så får ICAs supporttekniker en avsevärt förenklad hantering av ärenden med betydande tidsvinster som resultat” fortsätter Tifics VD som avslutningsvis utrycker sitt nöje med årets inledning.

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 250 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår detaljhandelsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se

Om Tific
Tific är en ledande leverantör av lösningar för support automation och självhjälp. Sedan grundandet 1999 så har Tifics supportlösningar hjälpt globala bolag på företags- konsument- och den mobila marknaden att effektivisera deras supportverksamhet med sänkta supportkostnader och ökad kundnöjdhet som följd. Mer information finns på http://www.tific.com