Tific släpper version 8  sin världsledande plattform för automatiserad support

Augusti 31, 2010 (Göteborg) – Den ledande mjukvaruleverantören av lösningar för automatiserad support, Tific, meddelar idag att man släpper version 8 av den prisbelönta Tific Support Automation Platform. Plattformen används för att automatiskt detektera och lösa tekniska problem för slutanvändare, det som ofta kallas self-healing, och minskar supportkostnaden dramatiskt och ökar kundnöjdheten.

Den nya versionen av Tific Support Automation Platform är den åttonde generationen och är den största uppgraderingen i bolagets historia. Höjdpunkter i den nya versionen är:

• Omfattande prestanda- och skalningsförbättringar – hanterar nu miljontals användare och enheter
  • Ny kommunikationsdesign som förenklar utveckling av self-healinglösningar på distans och som underlättar samarbete
  • Utökad rapportering och insamling av statistik ger större möjligheter för business intelligence
  • Nya atomer – dvs visuella lågnivåbyggstenar – för en snabbare utveckling av self-healinglösningar
  • Utökat bibliotek av färdiga byggblock och funktioner vilket inkluderar support av det digitala hemmet och säkerhet
  • Gränssnittet för supportagenterna kan konfigureras av agenterna själva
  • 64-bit-support
  • Certifierad för Windows 7

Tifics lösningar är utrullade till tiotals miljoner användare globalt av mjuk- och hårdvarutillverkare, bredbandsleverantörer, IT-avdelningar på stora företag, IT-outsourcingleverantörer och leverantörer av teknisk support. Tifics lösningar säljs av Tific och BMC Software och är tillgängliga som traditionell mjukvara och som SaaS-lösningar (software-as-a-service).

Mediakontakt

Johan Attby
VP Business Development, Tific AB
johan.attby@tific.com