Tific tar med Helpdesk Booster ett kliv in på SMB-marknaden

Den ökande komplexiteten i dagens IT-miljö drabbar såväl stora som små- och medelstora företag (SMB). Problemet inom företag på SMB-marknaden är att de ofta saknar nödvändiga förutsättningar för hantering av slutanvändarens ökade supportbehov. Att ytterligare bemanna den interna helpdesken är sällan ett ekonomiskt hållbart alternativ.

Med Tific Helpdesk Booster så tar Tific ett kliv in på SMB marknaden. Lösningen ger supporttekniker tillgång till användbar realtidsinformation hämtad ifrån slutanvändarens dator. På detta sätt slipper supportteknikern den manuella informationsinsamlingen, vilken i genomsnitt motsvarar 15-20 % av ärendehanteringstiden. Tific Helpdesk Booster är en Software as a Service lösning (SaaS) vilket gör det snabbt och enkelt att komma igång och företag slipper att tänka på underhåll. Supportlösningen kommer även att tilltala större företag som ofta saknar enkel access till motsvarande information.

Tific Helpdesk Booster är utvecklad för enkelt användande och kan snabbt laddas ned på Tifics webbsida. Nedladdningar inleds med en 30 dagars testperiod efter vilken användare har möjlighet att fortsätta med produkten för endast € 65 per supporttekniker och månad.

Tific Helpdesk Booster är baserad på Tifics marknadsledande plattform för automatiserad support som idag har miljontals användare på globala marknader.