TiFiCs lösningar erbjuds nu som tjänster

Det svenska mjukvarubolaget TiFiC som utvecklar lösningar för automatiserad IT-support erbjuder nu samtliga sina lösningar som tjänster. Software as a Service (SaaS) är en tydlig trend inom mjukvaruindustrin som nu TiFiC hakar på.

Att erbjuda lösningarna som tjänster gör det enklare för kunder att köpa TiFiCs lösningar eftersom införandet förenklas avsevärt samtidigt som kostnaden bättre kopplas till besparingen vilket gör att man nu kan uppnå en ännu snabbare return on investment (ROI).
TiFiCs lösningar levereras som ”äkta” tjänster, dvs de erbjuds både som driftade lösningar vilket förenklar implementationen och minskar underhållskostnaderna samt med en affärsmodell som är tätt kopplad till användandet. TiFiC har redan idag stora företagskunder som köper TiFiCs lösningar som tjänster och målsättningen är att få in alla nya kunder på denna modell. Befintliga kunder som idag köper licenser via traditionella modeller kommer även att erbudas förmånliga konverteringserbjudanden. För de kunder som vill köpa TiFiCs lösningar på traditionellt sätt kommer även detta att erbjudas i fortsättningen men på sikt kommer denna modell att fasas ut.