Bokslutskommuniké TiksPac AB, Januari – December 2023

Nettoomsättning: 135 634 (21 266) TSEK

Resultat efter finansiella poster: 4 199 (5 616) TSEK

Resultat per aktie: 0,38 (0,51) kronor

Perioden januari – december 2023:

Omsättningen på helårsbasis för vår kärnverksamhet är acceptabel. Vi uppnår ett resultat som är tillfredsställande men vi hade hoppats på ett bättre för 2023. Den radikala ökningen av nettoomsättningen mot fg år beror på att bolaget fr o m år 2023 bedömer att den handel med värdepapper som sker, klassificeras som värdepappershandel och att denna handel anses långsiktigt varaktig. På årsbasis är det ackumulerade resultatet innan skatt, sett till omsättningen bra och vi bibehåller en god rörelsemarginal. Utmaningarna har varit många men vår affärsmodell gör likväl att det finns en grund och trygghet att luta sig emot.

Styrelsen för TiksPac

info@tikspac.com

TiksPacs affärsidé är att värna om miljön genom att hålla promenadstråk och gator rena från skräp. Detta sker genom att tillsammans med kommuner tillhandahålla miljöstationer med gratis skräppåsar för allmänheten och miljösmart exponeringsyta för lokala företag. TiksPac delar ut ca. 25 miljoner skräppåsar till allmänheten varje år. För ytterligare information besök www.tikspac.com.

TiksPac bedriver även en egen aktiv kapitalförvaltning.