Delårsrapport för TiksPac AB

TiksPac AB - Levererar bästa delårsresultatet någonsin i bolagets historia

Nettoomsättningen uppgick till 16,45 MSEK, jämfört med 13,44 MSEK samma period föregående år. Detta innebär en ökning av omsättningen med 22,40 %. EBIT-resultatet för perioden uppgår till 7,04 MSEK vilket i förhållande till samma period 2020 är en förbättring med 5,28 MSEK. Vår likviditet är fortsatt stark och uppgår till 18 MSEK efter genomförd utdelning. Nu börjar vi se resultatet av alla genomförda insatser hänförligt till kostnadskontroll, rationaliseringar, förändrade principer och rutiner och optimering av kundrelationer. Som en funktion av flertalet operativa insatser har första halvåret för 2021 levererat enligt uppsatta mål av ledning och styrelse.

Dejan Shabacker, VD

Tel. +46 (0) 733 406 643

Genom TiksPacs olika miljökoncept tillhandahålls miljöstationer med miljövänliga påsar som är kostnadsfria för användarna. Inom det ursprungliga konceptet med hundpåsar finansieras verksamheten av företag som köper en mediaplats på stationerna och därmed visar sitt engagemang för sin lokala närmiljö (CSR). Konceptet är kostnadsfritt för kommunerna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. Numera har konceptet utökats till att även omfatta skräppåsar. För ytterligare information besök www.tikspac.com.