Ett utmanande halvår med positiva undertoner

TiksPac har återigen levererat ett fullgott resultat vi kan vara stolta över. Omsättningen är relativt god och vi är inte överdrivet exponerade för framtida resultatavvikelser, dock med reservation för fortsatta utmaningar relaterat till omvärldsfaktorer vi inte kan påverka.

Helt plötsligt har halva 2023 passerat. Det har gått fort och ibland är känslan att det går alldeles för fort inte minst med tanke på att det har varit ett intensivt och utmanande halvår. Mediabranschen som samhället i stort befinner sig i en utmanande miljö ekonomiskt och vi tar höjd för att det troligen blir en tuff höst. Däremot är jag positiv till den potential och möjligheter som finns i vår verksamhet och som vi genom hårt arbete och kostnadskontroll lagt grunden för.

Dejan Shabacker, VD

Tel. +46 (0) 733 406 643

Genom TiksPacs olika miljökoncept tillhandahålls miljöstationer med miljövänliga skräppåsar som är kostnadsfria för allmänheten. Verksamheten finansieras av företag som köper en mediaplats på stationerna och därmed visar sitt engagemang för sin lokala närmiljö (CSR). Konceptet är kostnadsfritt för kommunerna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. Numera har konceptet utökats till att även omfatta digitala miljöstationer. För ytterligare information besök www.tikspac.com.