Kommuniké årsstämma i TiksPac AB

Vid årsstämman 20 maj 2021 fattades följande beslut:

• Stämman fastställde resultat- och balansräkning för såväl moderbolaget som koncernen
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag att utdelning sker med 0,20 öre per aktie
  • Stämman beslutade att ge ansvarsfrihet åt styrelsens ledamöter och verkställande direktör
  • Stämman beslutade att styrelsen skall bestå av fyra ledamöter och en revisor utan suppleanter och utan revisorsuppleant
  • Stämman beslutade att styrelsearvode skall utgå med 144.000kr/år till styrelsens ordförande och 72.000kr/år till övriga ledamöter
  • Stämman beslutade omval av styrelseledamöterna Annette Lahti, Robert Katic och Peter Olausson samt nyval av Mirza Muhic
  • Robert Katic valdes till styrelseordförande för bolaget. Till revisor valdes LR Revision Falkenberg AB
  • LR Revison Falkenberg AB har meddelat bolaget att Roger Qvarnström, auktoriserad revisor, kommer verka som huvudansvarig revisor
  • Stämman beslutade att fastställa föreslagna instruktioner och principer för valberedning
  • Stämman beslutade att justera bolagsordningen I enlighet med styrelsens förslag

Styrelsens fullständiga förslag framgår av kallelsen publicerad 2021-04-22

Robert Katic

Styrelsens ordförande
robert.katic@tikspac.com

Genom TiksPacs olika miljökoncept tillhandahålls miljöstationer med miljövänliga påsar som är kostnadsfria för användarna. Inom det ursprungliga konceptet med hundpåsar finansieras verksamheten av företag som köper en mediaplats på stationerna och därmed visar sitt engagemang för sin lokala närmiljö (CSR). Konceptet är kostnadsfritt för kommunerna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. Numera har konceptet utökats till att även omfatta skräppåsar. För ytterligare information besök www.tikspac.com.